Instalacni interface k rpm

Jiri Lisicky lisicky na datis.cdrail.cz
Pátek Prosinec 3 13:06:49 CET 1999

On 3 Dec 1999 09:13:57 +0100, peak na argo.troja.mff.cuni.cz (Pavel
Kankovsky) wrote:

>Neni tohle pripad na tu opsnu, co se s ni opravuje databaze?

nebo možná problém s tím, že RPMku se pro odinstalování musí zadat
název balíku a ne název souboru.

název souboru rpm by měl vypadat zřejmě takto:

název_balíku-VERSION-RELEASE.ARCH.rpm
imap-4.5-4.i386.rpm

na instalovaný balík se pak lze odkázat buď pouze názvem balíku:
$ rpm -e imap
nebo i s VERSION případně i s RELEASE:
$ rpm -e imap-4.5-4

Obecně je ale úplně jedno jak se soubor jmenuje, všechno důležité je
uvnitř. Proto také jde instalovat i tak, že se balíky nakopírují na
DOS partišnu (názvy pouze 8+3) a instalují odtud.

Pokud tedy chci odinstalovat balík x11amp*.rpm a nevím přesně jak se
jemnuje mám několik možností jak to zjistit:

1) prohlédnu celkou databázi balíků nainstalovaných přes rpm (proto je
   podle mě lepší instalovat VŠE přes rpm a ne přes balíky tar.gz):
   $ rpm -qa|grep x11amp

2) zjistit ke kterému balíku patří daný soubor:
   $ rpm -qf /usr/bin/x11amp
     nebo
   $ rpm -qf `which x11amp`

Ale možná, že Váš problém je něco úplně jiného. Potom doufám, že z
tohoto minielaborátu budou mít něco aspoň ti, kteří to ještě nevěděli.

PS: ten vfs od mc je špica.
--
        Jiří Lisický                      ČD DATIS Olomouc
e-mail: lisicky na datis.cdrail.cz           Nerudova 1