Konzistentnost serveru - jak zabezpecit?

Ing. Pavel PaJaSoft Janousek pajasoft na fonet.cz
Pátek Prosinec 3 14:54:05 CET 1999

> Omezeni 2 GB na soubor je samozrejme nesmysl. To jen linuxovi vyvojari
> se k tomu nemaji (mozna z rychlostnich duvodu?) a spousta lidi si
> z toho odvozuje, ze ostatni systemy museji mit stejne problemy :-(
> Je to prave naopak - ze vsech systemu, ktere znam, je (byl?)
> Linux posledni...
>
> Na druhou stranu se da ocekavat, ze ne vsechno je ve FreeBSD ohledne
> 2 GB limitu v poradku a sem tam se nejake male patche s description
> "fix > 2GB limit" objevily. A urcite se jeste objevi, ale takove
> zaklady jako cat nebo bezproblemove presuny >> 2 GB dat kamkoli
> [...]

	Omezeni na 2GB v UNIXech obecne bych spise stale svadel HODNE na lenost
programatoru pouzivat radne types.h, protoze uz mi proslo rukama tolik
programu, ktere si pozici v souboru definovaly zasadne jako int (kdyz
byl 32-bit) nebo long, ze mam pocit, ze prekompilovat jadro s size_t
(tusim, ze je to tento typ) na 64-bitech mi zpusobi to, ze pomalu ani
nenabootuju...:-( a kdyz uz, tak nic, krome toho, co doda dodavatel
tohoto 64-bitoveho unixu (po strance FS) pomalu bez alespon warningu ani
neprelozim - nechci se zastavat MS, ale on asi dost dobre vedel, proc
prace s pohledy a pametove mapovanymi soubory neni sizeof (int) depend,
ale natvrdo 2xDWORD, coz dela nejakych 64TB (?) na soubor...

	Proto si myslim, ze to neni jen rychlost, ale spis kompatibilita...

Ing. Pavel Janousek (PaJaSoft)                   FoNet, spol. s r. o.
Vyvoj software, sprava siti, Unix, Web, Y2K    Anenska 11, 602 00  Brno
E-mail: mailto:Janousek na FoNet.Cz               Tel.: +420  5  4324 4749
SMS: mailto:P.Janousek na SMS.Paegas.Cz           Fax.: +420  5  4324 4751
WWW: http://WWW.FoNet.Cz/                    E-mail:
mailto:Info na FoNet.Cz