Konzistentnost serveru - jak zabezpecit?

Cejka Rudolf cejkar na kazi.dcse.fee.vutbr.cz
Pátek Prosinec 3 12:46:14 CET 1999

Petr Snajdr <snajdr na firma.seznam.cz> wrote:

> No spis se mi to nepodarilo zjistit jinak. Bohuzel jsem
> nasel v konfernci na freebsd.org dva ohlasy. Prvni
> tvrdil, ze velikost je omezena TB a ten druhy, ze
> 2 GB coz dle nej ma byt obecny problem Unixu na
> 32platforme (coz chapu). Tak jsem nevedel, ktery
> z tech lidi ma pravdu :-)

Jo jo. Tak tomuhle problemu celim dost casto - zvlaste nekteri
studenti nejak nechteji pochopit, ze jine Unixove systemy mohou
nektere veci resit mnohem lepe, nez jak jsou udelany v Linuxu.
Nektere jsou jinde samozrejme zase horsi (abych zase jako nepomlouval),
ale to je snad samozrejme. A take me to "vyvraceni pover" casto
znechucuje. Nez napriklad v Linuxu udelali signaly podle norem
(to uz je davna historie), tak se na takovych systemech naucili
nekteri studenti programovat a je tezke je preucovat na normy jako
POSIX, XPG, SVID, SUS... Na druhou stranu az nedavno se ve FreeBSD
konecne objevila implementace pthread_cancel() a rozumny port
linux_threads (... zde mela byt puvodne pomluva na linux_threads,
ale radsi jsem ji smazal ...).

Omezeni 2 GB na soubor je samozrejme nesmysl. To jen linuxovi vyvojari
se k tomu nemaji (mozna z rychlostnich duvodu?) a spousta lidi si
z toho odvozuje, ze ostatni systemy museji mit stejne problemy :-(
Je to prave naopak - ze vsech systemu, ktere znam, je (byl?)
Linux posledni...

Na druhou stranu se da ocekavat, ze ne vsechno je ve FreeBSD ohledne
2 GB limitu v poradku a sem tam se nejake male patche s description
"fix > 2GB limit" objevily. A urcite se jeste objevi, ale takove
zaklady jako cat nebo bezproblemove presuny >> 2 GB dat kamkoli
(nam) davno funguji.

--
Rudolf Cejka   (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science