SAMBA a prava

Peter Ronai dzony na my-scotland.sk
Pondělí Prosinec 6 14:38:35 CET 1999

> Problem je trosku s pridelovanim prav, kdy mam potiz
> dosahnout takove kombinace, aby k jednomu adresari byly tri skupiny
> uzivatelu kazda s ruznymy pravy (uplny pristup, pouze cteni, nic).

da sa to robit na zaklade editacie unixovych prav tak ze samba bude mat
nastavene rw pre vsetkych a obmedzenim budu prava v unixe
problem je ale v tom ze pokial mne je zname tak sa v unixe nedaju robit
rozne prava pre rozne skupiny na jeden a ten isty adresar
ked som skusal nieco podobne ako sa o tom rozpisujete tak to skoncilo tak
ze bud fungovali prava udelene sambou alebo tie udelene linuxom
vzhladom na mnohe bugy v sambe nezostava ine ako skusat rozne nastavenia a
to nie je bohvieco..
na vasom mieste by som to riesil tou zaujimavou feature samby ze kazdy
pocitac alebo uzivatel moze mat vlastny konfiguracny subor smb.conf (ako na
to to je v dokumentacii)
potom pre kazdeho uzivatela vytvorite adresar trebars tak ze date jeden
adresar share a do neho adresare user user atd.
do kazdeho adresara potom date softlinky na adresar ktory mu zdielat chcete
(pochopitelne na adresar ktory mu zdielat nechcete softlinky nebudu. potom
v linuxe udelite prava v adresari 775 a je to groupa na zapis bude gid v
danom adresari a groupa na citanie budu other v danom adresari a ti ktori
to nemaju vidiet nebudu mat softlinky
toto riesenie je samozrejme trosku skrabanie sa dookola ale pokial
nehovorime o stovkach grup (stovky userov zvladnete ak postup urobite
skriptom) je to riesenie
doporucujem omrknut novu sambu 2.0.6 a skontrolovat ci to na nej este nie
je fixnute...

> Povedlo se mi to vyresit pouze kombinaci prav SAMBY a prav linuxu. Jenze
> tohle vyzaduje pro kazdy adresar vlastni sekci v smb.conf a u uzivatele
> vlastni disk, coz neni zrovna idealni (kdyz je tech disku 10 a vic, je v
> tom zmatek).

nezabudnite sa mrknut na directivy force user a force group, mozno to
budete potrebovat aby ste prava a vlastnikov nemusel menit nejakym
crontabovskym skriptom

(_(_|             Dzony (Peter Ronai) |
    |            ICQ number: 15939025 |
          e-mail:dzony na my-scotland.sk |