SAMBA a prava

Martin Kavalec xkavm04 na vse.cz
Pondělí Prosinec 6 16:51:06 CET 1999

6 Dec 1999 12:59:42 +0100 Ing. Radek Skoták <skotak na blansko.cz> napsal:

> 	Zdravim vsechny v konferenci
> a rad bych se zeptal na neco o sambe. Pouzivam v praci Linux/SAMBA jako
> nahradu za Win NT. Problem je trosku s pridelovanim prav, kdy mam potiz
> dosahnout takove kombinace, aby k jednomu adresari byly tri skupiny
> uzivatelu kazda s ruznymy pravy (uplny pristup, pouze cteni, nic).

Tohle nefunguje?
v /etc/groups grupy napr. readers, writers
adresar s pravy zapisu pro writers, na r-x pro vsechny
(skupina readers neni nutna, je jen pro prehlednost)

Melo by stacit uz toto:
v /etc/smb.conf
[share1]
	path = /nejaky/adresar
	writeable = yes
	valid users = @readers, @writers

Toto se spoleha na to, ze unix nedovoli readerum zapisovat;
explicitnejsi nastaveni by bylo:

[share1]
	path = /nejaky/adresar
	writeable = yes
	valid users = @writers
	read list = @readers

writers muzou zapisovat, readers se tam dostanou a ostatni nic
(za predpokladu, ze se nemuzou nalogovat pres ssh nebo telnet a
podivat se na to primo na systemu; jinak by adresar nemohl mit
r-x pro vsechny, muselo se pouzit napr. force group...

Pripada mi, ze /etc/smb.conf je skoro jako perl: prakticy tutez
vec lze napsat nekolika ruznymi zpusoby.

> Povedlo se mi to vyresit pouze kombinaci prav SAMBY a prav linuxu. Jenze
> tohle vyzaduje pro kazdy adresar vlastni sekci v smb.conf a u uzivatele
> vlastni disk,

Nechapu.

> coz neni zrovna idealni (kdyz je tech disku 10 a vic, je v
> tom zmatek). Navic je to trosku narocne na spravu.

Chapu.

> Idealni by bylo kdyby
> se to dalo resit pouze na urovni SAMBY.

Vhodna kombinace force user/group, read list, write list?