podivne chovani nastaveni site + 3COM

Petr Soucek petr na ryston.cz
Pondělí Prosinec 6 17:14:17 CET 1999

Jan Marek wrote:

> Dobry den,
>
> o podivnem chovani 3C905b uz se tady v konfere psalo. Se starsima
> 3Com-kama jsem byl vzdy VELMI spokojeny, ale s 3C905b jsem mel
> problemy pri spolupraci se switchi ruznych dalsich vyrobcu
> (udajne s 3Com HUBy a switchi to chodi OK, tak nevim...).

Mame ve firme 2x 3COM Superstack II 3300 a asi 30 3C905B a nepozorovali
jsme nikdy zadny problem.

Ale ono take neni 3C905B jako 3C905B, lisi se verzi zakaznickeho obvodu,
a dokonce i jeho vyrobcem. Snazil jsem se dostat nejake inforrmace z
3COMu, ale jsou zcela neprustrelni - z jejich pohledu je 3C905B jedna
karta, at ma na sobe cokoliv. Daji se poznat jak tim, co je napsano na
desce, tak tim, co precte 3c90xcfg.exe. Jednak je to "ASIC revision",
tedy cislo verze zakaznickeho obvodu, to je na desce posledni znak v
oznaceni 03-0172-410C, v tomto pripade tedy C. Dalsi informace jsou
zakodovany v zacatku serioveho cisla, 6QR1.... je Divisoin Code 6
(zrejme cislo divize 3COM) a Product Code QR - to tedy nevim presne, co
znamena. Pod linuxem vortex-diag vypise:
Manufacture date (MM/DD/YYYY) 9/29/1998, division 6, product QR.

Mel jsem problemy s boot romkami na nekterych typech, a taky ten
3C90XCFG nefungoval se vsemi kartami stejne, i kdyz nakonec jsme
rozchodili vsechny.

Takze pokud nekdo pise, ze mu nejake konkretni karty funguji nebo
nefunguji, mozna by tyhle udaje mohl uvest.

> Projevovalo se to vysokou chybovosti a naprostym zahlcenim karty
> az k uplnemu odpojeni od site.
> Doporucuji bud Intely (jsou ale drahe), nebo karty na zaklade
> cipsetu Digital (Tulip). Dobre nam chodi i karty s cipsetem
> RTL8139, ale jsou urceny spise pro klientske stanice, ne do
> serveru, nebo routeru...

Verze 3C905 do serveru se jmenuje 3C980.

Zdravi