RAID1

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Úterý Prosinec 7 07:31:04 CET 1999

On Mon, 6 Dec 1999, Michal Janko wrote:

>   aha, takze pokud budu chtit rekneme /home udelat na md0
>   v raidu1, musim mit na hda1 napr. system a na hda2 /home,
>   pricemz udelam mdadd /dev/hda2 /dev/hdc1 a ten /home
>   pak namountuju na md0 ?

Takze jinak - musite mit dve nebo vice volnych partition bez systemu
uplne ciste nejlepe na ruznych hdd, ale neni podminkou. Ty pak pres
mdadd spojite dohromady a vysledkem bude md device. Na tom pak
vytvorite filesystem a namontujete ho jako napriklad /home .
Ty partisny na hd* zadny filesystem neobsahuji ani se nikam nemontuji,
jejich obsah si kontroluje ten RAID tak, ze navenek dohromady davaji
partisnu s nejakym filesystemem. Dokonce je dobre ty fyzicke partisny
ktere budou v RAIDu oznacit fdiskem jako typ BSD ci nejaky jiny nesmysl.
Stalo se mi totiz ze jsem je mel vytvorene jako typ linux a nejaky moc
chytry skript v redhatu na ne pustil automaticky e2fsck v modu 'yes'
a kapanek je pomrsil.

>   nebo musim udelat nejprve md0, na tom vytvorit fs a tam
>   teprve nahrat data a pak pripojit k /home ?
>
>   uz v tom mam asi gulash.

/home -> /dev/md0 -> (/dev/hda2 /dev/hdc2  apod) kde hda2 a hdc2 jsou
volne partisny - neformatovane, nenamontovane.