Konzistentnost serveru - jak zabezpecit?

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Úterý Prosinec 7 14:20:50 CET 1999

Petr Snajdr wrote:
: <JOKE>
: Tak mam obavu, ze prave ted zacne poradna flamewar. Ty se spravcem
: konference byvaji nejlepsi :-)
: </JOKE>

	:-) No uvidime.

: Je ale otazkou co je tou kvantitou nahrazovano. Mozna nic .. jen omezeni HW.

	No, PC je opravdu architektura, kterou dost lehce dostanes na kolena
(napriklad staci prilis mnoho DMA prenosu, a nedostanes se vcas k obsluze
preruseni, nebo tak neco).

: Vzato do dusledku tak to tak uplne neni. Vzato do dusledu tak
: by to ten Linux bez prispeni jednoho *BSD, ktere mu to "predpripravuje"
: (ne na aplikacni vrstve!) ak, aby se mu neucpavali porty apod., nezvladl na
: jednom pocitaci uz dnes.

	Co znamena "predpripravuje"? Tohle mi prijde fakt podivne.
Asi je chyba v kernelu (nebo pravdepodobneji v driveru sitove karty),
a je nutne na ni prijit a opravit ji (report nothing, expect nothing :-).

	Da se to nejak odsimulovat? Kdyztak mi posli privatni mail
a muzeme se tim zabyvat dal, pokud mas naladu.

: Kazdopadne to FreeBSD bude muset jeste dokazat. Yahoo na nem sice bezi, ale
: maji ho tam snad 200 (?) kousku a tak je opet otazka zdali tim neneahrazuji
: neco

	Na Linuxu taky prece bezi dost velkych aplikaci (treba Deja,
nebo email.cz, ze ano). (No flames, please).

: Priznavam, ze sve take udelat nekolik pokusu udelat z Linuxu "Windows".
: Tim nemyslim KDE, Gome apod. (ty konecne asi nejsou Linux only), ale
: spis vyvojovy model stylu "co nejdrive uvedeme novou verzi, pak rychle
: opravime chyby"
: a tak neustale do kola. To me vazne znechutilo i kdz vim, ze nekdy se nejaka
: chybka
: stane, ale obcas mam pocit, ze nejak nezbylo sil na ani zakladni otestovani
: (ano, myslim tim neco naprosto konkretniho)

	Release early, release often - zakladni pravidlo z Cathedral & Bazaar.
Me osobne se vyvojovy model Linuxu (myslim tim kernelu) libi podstatne vic
nez v NetBSD (abych byl konkretni :-), a byl to jeden z duvodu,
proc jsem od NetBSD presel k Linuxu. Samozrejme nikdo te nenuti instalovat
novou kernel 2.2.0, pokud nechces :-)

-Yenya

--
\ Jan "Yenya" Kasprzak <kas at fi.muni.cz>       http://www.fi.muni.cz/~kas/