Konzistentnost serveru - jak zabezpecit?

Petr Snajdr snajdr na firma.seznam.cz
Úterý Prosinec 7 18:48:11 CET 1999

> : Vzato do dusledku tak to tak uplne neni. Vzato do dusledu tak
> : by to ten Linux bez prispeni jednoho *BSD, ktere mu to "predpripravuje"
> : (ne na aplikacni vrstve!) ak, aby se mu neucpavali porty apod., nezvladl
na
> : jednom pocitaci uz dnes.
>
> Co znamena "predpripravuje"? Tohle mi prijde fakt podivne.

Ono to taky podivne je :-). Kazdy paket se veme a dle smeru
(od nebo k pocitaci) se prepise cislo portu na neco uplne jineho
s tim, ze se to rozepise na vic portu dle vzoru
IP1:80 - IP:8000,   IP2 - IP8001 atd.
(prelozi se IP i cislo portu)

> Asi je chyba v kernelu (nebo pravdepodobneji v driveru sitove karty),
> a je nutne na ni prijit a opravit ji (report nothing, expect nothing :-).

Osobne tipuji driver taky. Konecne nekdy drive tam byla tolik diskutovana
3c905B :-).
To se ale zmenilo. Ted uz nevim co vse jsem zkousel (Tulip?), ale
ted je tam Intel EtherExpress Pro 10/100 Mb a obcas se problem
take objevi.

> Da se to nejak odsimulovat? Kdyztak mi posli privatni mail
> a muzeme se tim zabyvat dal, pokud mas naladu.

Naladu samozrejme mam, ale s tou simulaci je to horsi. Problem je ze
"Internet" simulovat snad vubec nejde. V laboratornich podminkach se
vse chova nejak jinak. Mas nejaky napad?

> : Kazdopadne to FreeBSD bude muset jeste dokazat. Yahoo na nem sice bezi,
ale
> : maji ho tam snad 200 (?) kousku a tak je opet otazka zdali tim
neneahrazuji
> : neco
>
> Na Linuxu taky prece bezi dost velkych aplikaci (treba Deja,
> nebo email.cz, ze ano). (No flames, please).

Neni tam IRIX?

> Release early, release often - zakladni pravidlo z Cathedral & Bazaar.
> Me osobne se vyvojovy model Linuxu (myslim tim kernelu) libi podstatne vic
> nez v NetBSD (abych byl konkretni :-), a byl to jeden z duvodu,
> proc jsem od NetBSD presel k Linuxu. Samozrejme nikdo te nenuti instalovat
> novou kernel 2.2.0, pokud nechces :-)

Dobra, priznavam se. Vubec jsem tim nemyslel jadro, ale jednu konkretni
distribuci.
(to jsem si ted zavaril :-))), ted uz neni tezke uhadnout kterou :)

S pozdravem
   Petr Snajdr