Kernely 2.2.* (Bylo Re: kernel 2.2.12)

Čtvrtek Prosinec 9 23:53:15 CET 1999

Leos Bitto wrote:

> Mikulas Patocka (mikulas na artax.karlin.mff.cuni.cz) wrote:
> : Proti tomu, ze RedHat dava do kernelu patche s novyma featurama nic nemam.
> : Ale pripada mi divne, ze kdyz je tu jedna rada kernelu 2.2.X (ve ktere se
> : delaji take pouze bugfixy), tak RedHat prijde s novou radou 2.2.5-X.
>
> Tohle je blbost. Nesmis verit vsemu co se napise v teto konferenci.
> Kernel 2.2.5-X je hodne stary a RedHat ho uz davno nepodporuje.

Tento kernel obsahuje backporty oprav nekterych chyb. Lze se to docist v
Changelogu. Od vydani 6.0 byly zverejneny novejsi verze 2.2.5 v updatech
k 6.0 (orig verze 15 versus soucasny update cislo 22). Duvod, proc se to
tak dela, je ten, ze jadro zustava "stejne" a lze pouzit moduly z
predchozich verzi. To se hodi zejmena v pripade, ze si vyrobite (resp.
image mate na CD) bootdisketu, kde je jadro a moduly mate na disku.
Kdybyste meli rozdilne verze jader v systemu a v "zachranne" diskete,
pak by si s tim bezny uzivatel nevedel rady a zkuseneho by to pekne
nastvalo. Proste je to vyhodne.

Pokud se podivate, jak Alan pracuje na novych jadrech rady 2.2.x,
zjistite, ze ma patche na jednotlive veci separatne (rekneme, ze pouziva
treba CVS). U oprav je trivialni aplikovat bugfix na starsi jadro (rada
2.2.x se moc nemeni). Proc to dela, je jednoduche - nektere patche se
casem musi zase odstranit, protoze treba zpusobi jine nezadouci efekty,
nasly by se jiste i jine duvody (Linusovi se posilaji patche sice
souborne, ale zvlast, aby je mohl jednotlive posoudit). Navic takovych
oprav neni mnoho (viz rpm --changelog -qp kernel-2.2.5-22.i386.rpm |
less).

Zrovna v tomhle pripade jste mi radeji meli verit :-)
Vzhledem k tomu, ze CZ verzi RH se venuji od 6.0pre, mam docela prehled
:-D

BTW: neni to nova rada jader, je to normalni updatovany balik, ktery
obsahuje par oprav.

--
                        Milan Kerslager