SMP a Linux

stano na trillian.eunet.sk stano na trillian.eunet.sk
Neděle Prosinec 12 13:48:23 CET 1999

On 11 Dec 1999 20:17:45 +0100, jan blaha wrote:

: chtel bych se nekoho, kdo je v tomhle smeru nejaky guru,
: jak se to ma v Linuxu se SMP, respektive jak je to dobry
: v jadrech 2.2.x

Guru nie som, ale ma sa to stale lepsie a lepsie :-)

Pokial potrebujete nejaky mission critical system,
mozno by som este s Linuxom chvilu pockal - SMP
este nie je natolko masovo rozsirene, aby boli
vsetky chybicky vychytane a sem-tam sa nejaky
pruser prejavi - odporucam prelistovat si archivy
linux-kernel mailing listu. Pre domace pouzitie
je to myslim absolutne v poriadku.

: V dohledne dobe bych si rad koupil novy board a napadlo mne,
: jestli je lespi nejaky to PIII na nejakych 450, nebo dva
: Celeroni rekneme na 500.

: Mohl by mi nekdo doporucit v tomhle pripade nejaky fungujici board.
: Bylo by smutne prinyst domu desku za nejakych 6000 kacek a zjistit,
: ze to Linux nepodporuje.

Mam asi mesiac Abit BP6, bezim v nom dva Celerony 433 MHz
pretaktovane na 507. Problemy v Linuxe absolutne ziadne,
s NT-ckami som chvilu bojoval (a podla siete som nebol
sam) - ci maju maslo na hlave NT-cka akebo doska samotna,
je otazne.

Kupte si dobry case, nejaky ten vetrak navyse a dajte vazelinu
pod chladic na BX chipe - dvaja distributed.net klienti vedia
certovsky kurit a chladenie toho chipu vyvojari trosku
podcenili.

: Dale bych se hypoteticky zeptal, jestli by slo spustit
: na siti termianal, ktery by byl nejaka 386, ji vnutit
: X protokolem grafiku a na tom dvouprocesoru nastavit tak,
: aby jeden z tech celeru pocital jenom pro ten terminal....

Nema to zmysel. Pokial scheduling nechate na jadre,
pravdepodobne urobi lepsiu robotu. Kym to ta 386
stihne zobrazit, bude sa ten Celeron tak ci tak
flakat :-)

Zdravi
--
				Stano