Clustering, databaze a sdileni dat

Jakub Dadak dadman na brainsys.cz
Pondělí Prosinec 13 17:35:25 CET 1999

>jsem (pro zmenu) zase trosku OT, ale nemam se kde jinde zeptat.
>Premyslim docela vazne o nejake paralelizaci Navrcholu, protoze jeden
>stroj zvolan prestava stihat a uz neni kam zvedat vykon (vyjma SMP, u
>ktereho mi ale vadi, ze za nejaky cas zase nebude co zlepsit, v tomto
>ohledu mi pripada clustering pruznejsi).

Podle meho nazoru je v tomto pripade metoda hrube hardwarove sily
nejlepsi reseni. Na prvni pohled se muze zdat draha, ale kdyz se
skutecne spocitaji naklady na slozita softwarova reseni, jejichz
implementace a udrzba vypada na zacatku optimisticky ale casem
se zacne ukazovat, ze zase tak levne to nebude.
Cena HW stale klesa a neni takovy problem casem HW menit. Predpokladam
ze Navrcholu neobsluhuje nejake obrovske databaze, takze Oracle bych
nevidel v tomto pripade jako optimalni
reseni. Myslim, ze IO operace tu maji mnohem vetsi podil na
zatizeni stroje. Proc nezkusit nejkou 2 ci 4 procesorovou masinu
s poradnym SCSI ?

            Jd
--
  ,{(~)~(},       Dadak Jakub             Brain Systems s.r.o.
,( ((~) ){){}     dadman na brainsys.cz      Rybkova 1, Brno 602 00