Clustering, databaze a sdileni dat

Michal Krause michal na krause.cz
Pondělí Prosinec 13 17:37:52 CET 1999

On 12/13/99 16:22, Jan Kasprzak wrote:

> 	Ja teda presne nevim, co Navrcholu dela, jen mam mlhavou predstavu,
> ze pocita pristupy na nejake www stranky. Asi by to chtelo blizsi informace

Je to free sluzba pro pocitani pristupu na registrovane stranky. Nejde
ale o obycejne pocitadlo, statistiky jsou celkem rozsahle. Dale pak
nejsou zakladem pro sestavovani zebricku hity, ale sessions (de facto
unikati podle cookies - jenze je treba osetrit lidi bez cookies a obcas
take podvodniky).

> o implementaci (napriklad, jestli se kazdy hit uklada do databaze a pak
> se to nekde sumarizuje, jestli v dalsim procesu je potreba pristupovat
> i k jednotlivym hitum oddelene nebo se pak pristupuje jen k sumarnim
> informacim pro jedno id, a podobne). Pokud totiz neni potreba vedet,

Kazdy hit jde do databaze, ale hity nejsou bohuzel tak docela oddelene.

> ze tehdy a tehdy kliknul ten a ten, ale jen "v prubehu dne z tehle
> IP adresy na toto ID pristupovali XYZ-krat", pak bych ten prvni krok
> (http server -> sumarizacni demon) vubec nehonil pres databazi, ale
> treba pres soubor s O_APPEND, ktery by se jednou za cas zrotoval
> a zesumarizoval.
>
> 	Ale jak rikam, mozna jsem uplne mimo a ta aplikace potrebuje
> jeste neco uplne jineho.

Technicky vzato by to asi slo. Jenze nevidim rozdil mezi tim, kdyz se to
dela prubezne a davkovym zpracovanim. At tak ci onak, vzdycky je potreba
udelat totez. Takze by to teoreticky zlepsilo rychlost odezvy, ale kdyz
bude server pretezovat ten davkovac, budu na tom zase stejne. IMHO.

S pozdravem