Clustering, databaze a sdileni dat

Michal Krause michal na krause.cz
Pondělí Prosinec 13 20:51:05 CET 1999

On 12/13/99 18:53, Jan Kasprzak wrote:

> 	No, pokud to jde pres databazi, tak si myslim, ze zatez
> generuji prave ty zapisy do databaze. Zatimco pokud by treba bylo

De facto ano, nejvice prace urcite udela databaze.

> [...]
> otevreneho pres O_APPEND zapsalo nejake udaje, pak by se to predzvykalo,
> a pak teprve cpalo do spolecne databaze, mohlo by se usetrit vic casu. Pokud
> je ovsem uzke misto sber dat a ne vyhodnocovani :-) Samozrejme, misto souboru
> muze byt i roura (zapisovane bloky dat musi pak byt mensi nez
> pathconf("/", _PC_PIPE_BUF) a cteci proces to musi stihat cist).
>
> 	Rozhodne mi prijde ze uzke misto je u sberu dat, pokud se do databaze
> cpe neco, co se pak jen zesumarizuje nebo jinak predzvyka a pak se teprve
> pouziva. Na tohle databaze IMHO nejsou a jde to udelat rozumneji.

Do databaze se ale zapisuji definitivni data. Nic dalsiho se s nimi uz
nedela, krome sestaveni zebricku nebo vygenerovani web stranky se
statistikou. A prave v tenhle moment je databaze genialni reseni,
protoze _velice_ rychle dokaze tridit, vyhledavat, data lze snadno a
rychle zalohovat, zkratka sama plus. Mozna mam na vec zcestny pohled,
ale nemyslim si, ze by bylo jednoduche napsat datovou platformu, ktere
by byla stejne pruzna, rychla a zaroven mene narocna na vypocetni vykon
(aniz by mela jine krizove vlastnosti, jako treba nadbytek IO operaci).

Mimochodem, a k cemu podle Tebe databaze jsou, kdyz ne ke skladovani
dat? :)))

S pozdravem