Clustering, databaze a sdileni dat

Jan Panoch jap na globe.cz
Pondělí Prosinec 13 22:18:52 CET 1999

Michal Krause wrote:

> Insert pro me neni zajimavy. Ja potrebuji updatovat a to asi jeste
> nejde.

Nevim, o tom nepsali.. Je totazka, zda to znamena jen insert, nebo
obecne
write ve stejnem okaziku jako read (pro ruzne thready..).
Ale ma jeste neco, opet prozradim jednu fintu, kterou jsem pouzil na
post.cz:

Mejme N docasnych tabulek se stejnou strukturou jako ma ta hlavni. Do
tech
se bude POUZE zapisovat (do tech N se to rozdeli, treba podle ID nebo
neceho jineho,
aby se omezil konkurencni stret pri zapisu do tabulky). Z hlavni tabulky
se bude POUZE
cist a jednou za cas se do ni prilijou data ze vsech docasnych tabulek..
Tohle samozrejme funguje pro insert (takhle se ted prijimaji do post.cz
nove
zpravy), ale slo by to i pro update - jen to nebude tak jednoduche. pro
insert totiz staci
v zasade neco jako:

insert into t1 select * from tmp1;delete from tmp1;

ale pro update by se muselo preliti dat provadet programem.. A mozna
ani to, ted mne napada, ze by mozna slo pouzit sql group by... Muselo by
se promyslet
a vyzkouset.. Tohle je zatim jen idea.. Ale pro insert je odzkousena.. A
krome toho je
vubec otazka, jak se chova ta 3.23.7..

Bye

Jan Panoch                                  Globe Internet s.r.o.
e-mail: jap na globe.cz                         http://www.globe.cz/
Tel 02/ 33356502,33358532                         Nad Zaverkou 16
Fax 02/ 33357807                                   169 00 Praha 6