Clustering, databaze a sdileni dat

Michal Krause michal na krause.cz
Pondělí Prosinec 13 22:41:09 CET 1999

On 12/13/99 22:18, Jan Panoch wrote:

> Ale ma jeste neco, opet prozradim jednu fintu, kterou jsem pouzil na
> post.cz:
>
> Mejme N docasnych tabulek se stejnou strukturou jako ma ta hlavni. Do
> tech se bude POUZE zapisovat (do tech N se to rozdeli, treba podle ID
> nebo neceho jineho, aby se omezil konkurencni stret pri zapisu do
> tabulky). Z hlavni tabulky se bude POUZE cist a jednou za cas se do ni
> prilijou data ze vsech docasnych tabulek.. Tohle samozrejme funguje
> pro insert (takhle se ted prijimaji do post.cz nove zpravy), ale slo
> [...]

Jenze, jak uz jsem psal, tyhle updaty nejsou neco jako UPDATE SET
neco = neco + 1 WHERE bla bla bla. Je tam komplexnejsi vazba, kterou
resi program. A delat neco takoveho z vice tabulek by asi nebylo o nic
efektivnejsi nez pouzivani jedne tabulky. V mem pripade by bylo zrejme
lepsi vytvorit nemennou vazbu mezi ID a konkretni temporary tabulkou a
balancing resit pomoci inteligentniho rozprostreni ID nad tabulkami tak,
aby se nekde nekumulovaly nejnavstevovanejsi stranky. Neco jako
sprintf(jmeno_tabulky, "table_%2d", id / 3) by bylo totalne na nic.

S pozdravem