Clustering, databaze a sdileni dat

radim.kubacki na rtscs.cz radim.kubacki na rtscs.cz
Úterý Prosinec 14 10:56:41 CET 1999

>  Nepouzivaji tuto metodu u M$? Neni zajimavejsi najit slaba mista, pokusit
> se o zlepseni a az uz to nepujde dal, tak sahnout na HW? Casto se da
> optimalizaji (casto jen nekolik malo radek kodu) udelat mnoho, nedavno
> jsem
> psal neco do PgSQL, udelal jsem to tak jak by se ocekavalo. No a pak jsem
> zacal optimalizovat a v soucasne dobe je ta funkce o 50% rychlejsi a
> stacilo
> opravdu malo (jen se zamyslet:-) - a to jsem take na zacatku mohl rict
> "dejte
> si tam dalsi CPU..."

Ja myslim, ze uz se to probiralo. Kazde reseni ma pro i proti. Prepokladam,
ze jednoducha vylepseni uz MK vycerpal (vic pameti, disky, ruzna
optimalizacni vylepseni kodu apod., proste se asi uz parkrat zamyslel  :-) )
a dospel k nazoru, ze je treba neco zasadnejsiho. Je otazka kolik ten lepsi
HW stoji, jake zlepseni prinese a kdy to opet narazi na strop a co bude moct
v tu chvili delat. A to same se tyka SW reseni.
Rict, ze na HW sahnem az kdyz uz to nepujde softwarem, je podle spatne.
Jasne, ze to je docasne reseni v pripade ze ty naroky _porad_ rostou ale ten
strop dany HW se taky porad posouva.

> Jde o to, ze trva-li neco 0.005 vterin tak po vynasobeni nekolika
> milionama
> dostanete cas "na svacimu".. Todle je problem vsech cyklickych operaci.
> Trva-li v SQL neco 0.0001 vteriny na jeden radek tak pri dotazu na
> poradnou
> tabulku to muze byt nekolik vterin...

Ladit db aplikace je trochu magie ;-) a da se dosahnout opravdu hodne (treba
radova zlepseni) ale furt to na nejake meze.

Radim