externi ISDN modem a linux

Úterý Prosinec 14 17:42:50 CET 1999

> Hmm, to je velmi zajimave. Jeste bych mel jeden spek
> - lze se na tuhle konfiguraci (viz nize) dostat zvenku
> analog modemem 56k pri zachovani rychlosti 56k ?
>
>                      /-> analog Modem 56k -> linux(COM port)
> -ISDN linka - ISDN modem
>                |     \-> analog Modem 56k -> linux(COM port)
>                |-> linux(COM port)

No, pokud volani z analogoveho modemu prijde z ustredny k serveru pres
ISDN a ustredna bude OK, pak to pobezi smerem od majitele ISDN
(provider) po ISDN lince digitalne do utredny a pak 56kbps analogove
klientovi do bytu.

Jednoduse - pouze jedna cast linky muze byt analogova (ta u klienta).
Data od klienta k providerovi pojedou max 33.6kbps, protoze ten jejich
pocatecni prevod na analog u vysilajiciho modemu a nasledna digitalizace
v ustredne to sprasi (resp frekvencne orizne na 3kHz a je to v ...).

Prijde mi to logicke, protoze frekvencni filtr v ustredne je jen na
vstupu. Na vystupu (prevod digital-analog) neni, proto lze napr. vyrobit
pri modulaci vyssi nosnou a tim i rychlost (presne to nevim). Na vstupu
ustredny by Telecomisti museli vyhazet vsude ty prevodniky z analogu na
digital a nahradit je jinymi, ktere nemaji omezeni 3kHz (coz je pro hlas
postacujici). A to neudelaji, protoze by to stalo spoustu $$$.

--
                        Milan Kerslager