externi ISDN modem a linux

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Úterý Prosinec 14 17:57:51 CET 1999

On Tue, 14 Dec 1999, Milan Kerslager wrote:

> [...]
> pocatecni prevod na analog u vysilajiciho modemu a nasledna digitalizace
> v ustredne to sprasi (resp frekvencne orizne na 3kHz a je to v ...).
>
> Prijde mi to logicke, protoze frekvencni filtr v ustredne je jen na
> vstupu. Na vystupu (prevod digital-analog) neni, proto lze napr. vyrobit
> pri modulaci vyssi nosnou a tim i rychlost (presne to nevim). Na vstupu
> ustredny by Telecomisti museli vyhazet vsude ty prevodniky z analogu na
> digital a nahradit je jinymi, ktere nemaji omezeni 3kHz (coz je pro hlas
> postacujici). A to neudelaji, protoze by to stalo spoustu $$$.

Neni to spis tim, ze samplovaci frekvence ustredny je 64kbit/s a tedy
nemuze efektivne nasamplovat zmeny rychlejsi nez 32kbit/s tedy v praxi
to od klienta leze spis 31200 . Obracene kdyz leze z vystupu 64kbit
se pak tech 56kbit/s necha udelat pokud to tam provider poslal digitalne
a nedoslo k samplovani i na jeho strane (-> 31200)

Ty analog filtry byly vzdy a presto pres ne 33.6 modemy tlacily 33600bps.