Linux za MS Proxy - vyreseno

Jiri Mares Jiri.Mares na green.cz
Úterý Prosinec 14 18:43:06 CET 1999

hura, uz to chodi. je to dost komplikovany.

je to castecne problem netscapu a microsoftu. po nainstalovani podporuje
mx proxy 2.0 nejakou novou proprietalni autentikaci, ktere se rika
"Windows NT Challenge/Response" a ta s netscapem nechodi. pokud je tedy
nastaven pristup pres proxy, pak se netscape dostane do smicky, kdy
kontaktuje proxy a pak pozadovanou stranku.

pro rozchozeni cele akce je nutno tedy zapnout i jiny zpusob
autentikace. ten se prekvapive (jak jinak je to produk microsoftu)
nenastavuje u proxy serveru ale u default web page, kde se v permition
ci sekurity (ted nevim presne) nastavi pouzivani i jinych autentikaci
("Allow Annonymous Access" ci "Basic Authentication"). po nastaveni teto
volby se microsoft management console zepta, ze nasla podobne promenne i
u jinych sluzeb a zda je ma zmenit. zde je potreba zadat, ze je to
potreba. ja jsem zmenil vsechny, protoze se mi nechtelo experimentovat.
pote netscape normalne bezi pres proxy.

nezkousel jsem zda chodi https, ftp, pop3, smtp ci imap. to budu
testovat i pozdejc. cely slavny klient od microsoftu slouzi pouze pro
dalsi protokoli, ktere proxy server neumi obslouzit a diky nemu chodi
direct access v netscapu.

dost mi pohla nasledujici stranka:
http://ProxyFAQ.NetworkGods.Com/htmlFAQ/default.htm#_Toc469538441
a http://www.deja.com.