Pamat

Michal Krause michal na krause.cz
Úterý Prosinec 14 23:57:06 CET 1999

On 12/14/99 21:57, Peter Hanusiak wrote:
> Nevie niekto, ze preco ked napriklad hned po nabootovani linuxu, ktory ma
> 32 Mb RAM je uz 28Mb obsadenych? Pritom Kernel mam brutalne osekany.

Pokud chcete zjistit velikost _pouzitelne_ pameti, divejte se ve vypisu
free na radek zacinajico -/+ buffers. Na prvnim radku se dozvite sice
kolik je skutecne volne pameti, ale jeste existuje pamet, ktera je
vyuzivana jako diskova cache a ta muze byt kdykoliv velice rychle
uvolnena, takze aplikace s ni mohou v podstate pocitat.

> Alebo dajme tomu, ze som spokojny s tym, ze uz mam tolko pamate
> obsadenej, tak spustim si napr. 4xX vsade iny window manager a vsade
> nejaku mastnu apli- kaciu napr. Visual Works. Samozrejme pamat je
> uplne plna dokonca uz ide aj swap asi tak 30 Mb z neho. Ale teraz
> vsetko pozatvaram takze mi zostane len hola conzola tak ako na
> zaciatku ale pamat je uplne full a dokonca 9Mb je obsadenych zo swapu.
> Preco je tomu tak? To Linux neuvolnuje pamat alebo co? Neda sa na to
> pustit nejaky "garbage collector"?

Opet, zrejme bude velka cast pameti obsazena diskovou vyrovnavaci
pameti. Swap je IMHO pouzit proto, ze Linux vrati stranky zpet
do pameti az tehdy, kdyz budou skutecne potreba.

Ze by se pamet po ukonceni aplikace neuvolnila, toho se myslim nemusite
bat (ledaze by se objevil nejaky bug v jadre, coz neni vyloucene, ale v
posledni dobe jsem o nicem takovem neslysel).

S pozdravem

Co napsat do signatury, aby to nikoho nepohorsilo? Snad jedine nejakou
obecne znamou pravdu. Doufam, ze vsichni vite, ze tucnak je bylozrava ryba.