Clustering, databaze a sdileni dat

Ing. Pavel PaJaSoft Janousek pajasoft na fonet.cz
Čtvrtek Prosinec 16 14:34:03 CET 1999

> O procesorech od jmenovane firmy si muzeme myslet cokoli, ale podivejte
> se, ktery pocitac neustale vede TOP500. (Odpoved: ASCI Red v Sandia
> National Laboratories postaveny z vice nez 9 tisic intelskych Xeonu.)

	Vezmu-li cenu Xeonu u nas, vynasobim 9.000 a podelim kurzem dolaru, mam
pocit, ze za tuto cenu by jine firmy dodaly lepzi vykon... BTW vse neni
jen v procesoru, ale i ve vecech okolo - tedy umeni kompilatoru
pararelizovat zdrojovy kod do optimalniho strojoveho, propustnost
sbernice, komunikacni mechanismy (locky atd.), co udela pridani
devititisiciprveho procesoru (zakon Sun-Ni (workload)- jedna ze
zakladnich poucek modernich architektur (proto jsem doporucoval to
precteni, neverim, ze to neni hned na zacatku teoreticke casti
problematiky) - je neuprosny)? SGI ten 'index' ma kolem 80-90%, Sun a HP
kolem 40-50%, Intel s I80xyz (pocitano i s Pentium* CPU) necelych 10%.

	Na uzce specializovany problem nebo problemy (coz IMHO simulace vybuchu
vodikove bomby apod. v realnem case (jsou to tyto laboratore?) je) muze
byt tato architektura dobra, nicmene v komercnejsich aplikacich nebo
laboratorich, kde se 'prodava' strojovy cas dalsim organizacim (napr. na
urychlovacich castic) by IMHO tento Intelovskych super stroj (BTW ja
vedel, ze Intel dostal tuto zakazku, nikdo uz ale nerekl za kolik a kdy
to skutecne pobezi - ono to uz bezi?) neobstal.

Ing. Pavel Janousek (PaJaSoft)                   FoNet, spol. s r. o.
Vyvoj software, sprava siti, Unix, Web, Y2K    Anenska 11, 602 00  Brno
E-mail: mailto:Janousek na FoNet.Cz               Tel.: +420  5  4324 4749
SMS: mailto:P.Janousek na SMS.Paegas.Cz           Fax.: +420  5  4324 4751
WWW: http://WWW.FoNet.Cz/                    E-mail:
mailto:Info na FoNet.Cz