Clustering, databaze a sdileni dat

Cejka Rudolf cejkar na kazi.dcse.fee.vutbr.cz
Čtvrtek Prosinec 16 15:59:45 CET 1999

Ing. Pavel PaJaSoft Janousek <pajasoft na fonet.cz> wrote:

Proc musim stale dokola opakovat, ze muze byt dramaticky rozdil
mezi tim, co clovek nekde uslysi a jak to clovek pochopi?

> pocit, ze za tuto cenu by jine firmy dodaly lepzi vykon... BTW vse neni
> jen v procesoru, ale i ve vecech okolo - tedy umeni kompilatoru
> pararelizovat zdrojovy kod do optimalniho strojoveho, propustnost
> sbernice, komunikacni mechanismy (locky atd.), co udela pridani

Takze si tedy uvedom, ze SM stroje pres 100 procesoru nejdou a
vsechny ty superpocitace s > 1000 jsou DSM (mozna emulovanym SM)
se zasilanim zprav.

> devititisiciprveho procesoru (zakon Sun-Ni (workload)- jedna ze
> zakladnich poucek modernich architektur (proto jsem doporucoval to
> precteni, neverim, ze to neni hned na zacatku teoreticke casti

Krome znalosti nejakych zakonu je nutne umet je i aplikovat.

> problematiky) - je neuprosny)? SGI ten 'index' ma kolem 80-90%, Sun a HP
> kolem 40-50%, Intel s I80xyz (pocitano i s Pentium* CPU) necelych 10%.

SM nebo DSM? Urcite SM, ale to je pro tyto superpocitace nezajimave.
Jak je to s DSM? Odpoved: U DSM na typu procesoru prakticky vubec
nezalezi! Podstatna je propojovaci sit, kterou si vyrobci delaji
stejne sami.

--
Rudolf Cejka   (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science