Clustering, databaze a sdileni dat

Jan Marek jmarek na pf.jcu.cz
Pátek Prosinec 17 16:03:09 CET 1999

Dobrý den,

Michal Krause wrote:

> Zdravim,
>
> jsem (pro zmenu) zase trosku OT, ale nemam se kde jinde zeptat.
> Premyslim docela vazne o nejake paralelizaci Navrcholu, protoze jeden
> stroj zvolan prestava stihat a uz neni kam zvedat vykon (vyjma SMP, u
> ktereho mi ale vadi, ze za nejaky cas zase nebude co zlepsit, v tomto
> ohledu mi pripada clustering pruznejsi).
>
> Celkem nevidim zasadni problemy s implementaci, alespon teoreticky se v
> problematice orientuju, ale porad mi lezi v hlave dve zalezitost. A to
> je pouziti SQL serveru a pripadne sdileni jistych dat mezi uzly.

Debata o clusteringu mě docela zaujala a jelikož jsem si
instaloval nový počítač, zkusil jsem ještě před zrušením starého
MOSIX. Vypadá to celkem použitelně, snad jediná věc, na kterou
jsem při testu došel, je rychlost sítě, která počítače v clusteru
sdružuje. Nakonec mi migrování úlohy zabralo víc času, než kdyby
to jelo na jednom počítači (bylo to na dost zatížený síti). Takže
to spíše vypadá tak, že by bylo dobré mít jednak jednu
"oficiální" IP síť, po které se normálně komunikuje a pak další,
pokud možno co nejrychlejší síť na druhé síťové kartě a jiném
HUB-u/switchi, která by byla pouze pro účely clusteringu. Díval
jsem se i na další projekty, Beowulf má v podstatě asi podobné
problémy, je tam dokonce i srovnání možností, jak počítače v
clusteru propojit. A ještě mě zaujal projekt na
http://www.globalfilesystem.org, ale nějak jsem u něj zatím
nepochopil autentifikaci?

Takže tak...

Zdraví
Honza Marek
--
Ing. Jan Marek
mailto:jmarek na email.cz, tel.:038/777 30 72