Clustering, databaze a sdileni dat

Pondělí Prosinec 13 19:01:42 CET 1999

Zakladni pravidlo, jak vyrobit fungujici distribuovany system je veskerou
komunikaci maximalne eliminovat nebo aspon ucinit asynchronni a
jednosmernou. Sdilena distribuovana pamet sice teoreticky funguje, ale je
to nebezpecna hracka.

Priznam se, ze mi neni zcela jasne, co Navrcholu dela --- ale budu
vychazet z pracovni hypotezy, ze pocita pristupy. Pochybuji, ze se nekdo
zblazni, kdyz nekde na vystupu budou mit udaje zpozdeni rekneme pet minut
(nez zkusite protestovat, tak si to dobre promyslete), coz by umoznilo
takovou architekturu, kdy se pred nacpanim do databaze data sbiraji
distribuovane a v jednom ci veci mezilehlych uzlech agreguji (a pripadne
opet rozdeluji, aby byly umisteny na ruznych db serverech). Taky, kdyz si
ctu o te kesi, mi neni jasne, proc by musela byt nutne centralni: bud by
melo jit zatez rozkladat tak, aby casove blizke pristupy z jedne IP adresy
sly na ten samy uzel (i kdyz to vyzaduje jistou inteligenci od toho
multiplexoru, takze na to by asi round-robin DNS nestacilo), nebo by se
proste tohle vyresilo az behem te agregace.