RedHat 6.1cz

sert na email.cz sert na email.cz
Sobota Prosinec 18 19:11:06 CET 1999

Dobry den,

Chtel bych se podelit s Linuxovou verejnosti o moje zkusenosti s distribuci
Linuxu Redhat 6.1cz. Uz ta dve pismenka "cz" jsou zajimava. Koupite-li si
Windows 98cz, muzete si byt jisti dokanalou lokalizaci. Dokonce i znakove
programy typu fdisk, s vami komunikuji Cesky. Napr. behem instalace
Redhat 6.1"cz" jsem se setkal s oknem, kde nadpis byl Cesky a text v nem
anglicky. Ja bych to dokonce oznacil za klamavou reklamu.

Kdyz jsem otevrel instalacni prirucku byl jsem sokovan. To, co je psano na
strane 22, mi vyrazilo dech. Cituji:
Typ instalace
Workstation (Pracovni stanice)
"Je prizpusobena pozadavkum beznych uzivatelu, kteri se s Linuxem teprve
seznamuji a nechteji stravit zbytecne mnoho casu instalaci. Volit muzete
mezi moznosti, zda se vam nainstaluje graficke prostredi GNOME nebo KDE.
Tento typ instalace provede mnoho veci automaticky.
Vytvori:
- 64MB odkladaci diskovy oddil
- 16MB diskovy oddil mountovany jako /boot
- co nejvetsi diskovy oddil mountovany jako /, kde bude Red Hat Linux
  nainstalovan.
Instalator by mel mit k dispozici alespon 600 MB, aby mohl provest
instalaci
typu Workstation". Konec citatu z teto "knihy".
Zda se Vam to neuveritelne? Ale to jesne neni vubec jiste ze Vam nektere
aplikace budou fungovat. Ctete dal...
Na strane 23 je psano toto. Cituji:
"To, ze Linux ma vynikajici system spravy pameti, jeste neznamena, ze
aplikace budou mit stejny trend v jejim pouzivani. Pri nedostatku pameti
jsou aplikace pomalejsi ci dokonce obcas kolabuji. Kupodivu server nama
takovou spotrebu pameti jako desktop, nebot napriklad Netscape spousteny
z KDE ve spolupraci s GIMPem dokaze zabrat i 500 MB!!! virtualni operacni
pameti(samozrejme to neni pravidlo)". Konec citatu.
Hmm kdyz to neni pravidlo, tak je to vyjimka, ktera toto pravidlo
potvrzuje.

Co nam doporucuji? Opet strana 23. Cituji:
"Snazte se vysetrit si misto na odkladaci prostor pokud mozno co nejvetsi.
Jadra Linuxu 2.2 jiz nemaji limit 128 MB pro odkladaci oddil, a tak
strankovaci oddil na disku o velikosti 256 MB je spolu s 64 MB operacni
pameti vynikajici kombinace pro provozovani temer cehokoli na Linuxu."
Konec citatu.

Ja proti Linuxu nic nemam. Ale co mam delat? Mam hardwer Pentium 100MHz,
16 MB Ram, pevny disk 540 MB a Netscape v KDE pouze spustim. Ale pracovat
se v tom nada. Takze se vlastne nic neusetri, protoze koupit novy hardwer
stoji take par tisic. Ale Windows jdou na tomto hardweru dobre.

Nechci nikomu nutit svuj nazor, ale tohle jsou jenom fakta.

--- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R
--- http://email.cz <--- Get Your Free Email