RedHat 6.1cz

Frantisek Repkovsky repkovsk na intrak.tuke.sk
Sobota Prosinec 18 20:16:23 CET 1999

Dňa So, 18 dec 1999 ste napísali:

> Chtel bych se podelit s Linuxovou verejnosti o moje zkusenosti s distribuci
> Linuxu Redhat 6.1cz. Uz ta dve pismenka "cz" jsou zajimava. Koupite-li si
> Windows 98cz, muzete si byt jisti dokanalou lokalizaci. Dokonce i znakove
> programy typu fdisk, s vami komunikuji Cesky. Napr. behem instalace
> Redhat 6.1"cz" jsem se setkal s oknem, kde nadpis byl Cesky a text v nem
> anglicky. Ja bych to dokonce oznacil za klamavou reklamu.

Tak ja neviem ja pouzivam RH 6.0 lokalizovany v slovencine a ten fdisk v
anglictine som pouzil raz pri instalacii a viac nie, takze neviem naco by ho
bolo treba lokalizovat. Ten kto chce rozumiet pocitacom trochu viac ako
obycajny uzivatel proste musi vediet anglicky s tym sa neda nic robit. Nikdy sa
nebudu lokalizovat vsetky programy a bolo by to uplne zbytocne.

> Ja proti Linuxu nic nemam. Ale co mam delat? Mam hardwer Pentium 100MHz,
> 16 MB Ram, pevny disk 540 MB a Netscape v KDE pouze spustim. Ale pracovat
> se v tom nada. Takze se vlastne nic neusetri, protoze koupit novy hardwer
> stoji take par tisic. Ale Windows jdou na tomto hardweru dobre.
>
> Nechci nikomu nutit svuj nazor, ale tohle jsou jenom fakta.

Tak hlavne, ked mas hardware taky ako pises, tiez si tam neinstalujes Win 98
alebo nebudes nan instalovat Win 2000. Myslim, ze tym by to dopadlo tak isto.
Narocnejsiu aplikaciu by si spustil, ale seriozne v nej robit by si nemohol.
Red Hat 6.1 je najnovsia distribucia a pouziva Window managery ako GNOME a KDE,
ktore su narocne na pamat. Momentane pouzivam KDE na stroji pentium
200MMX a 32MB RAM. Ide to fajn aj v situaciach, ked mam spusteny naraz Gimp a
Netscape, zavisi od toho co robim. Myslim, ze pre GNOME a KDE je optimum 64MB.
Existuje vsak kopec inych kvalitnych ovela menej narocnych WM napr. fvwm,
fvwm2, AfterStep a pod.  Co sa tyka miesta, ktore zaberie na disku po
instalacii - ja som zacinal s linuxom na partici okolo 550MB. Po instalacii
vsak uz mas k dispozicii taky kopec softu, ze polovicu z neho mozno ani nikdy
nepouzijes a dalsi ti uz instalovat netreba.  Miesta na disku vsak nikdy nie je
dost. Mozes si kupit disk hocijak velky aj tak raz nadide situacia, ze mas malo
miesta...

   František Repkovský

  študent FEI TU Košice
 repkovsk na intrak.tuke.sk