10.2 GB a MB Intel Advanced/EV

Petr Soucek petr na ryston.cz
Sobota Prosinec 18 23:20:23 CET 1999

Jiri Kastner wrote:

> Stahnul jsem si od Quantumu disketu s disk managerem a projel jsem to
> tim a ten mi ukazoval 19884/16/63 a kapacitu 10.262 MB, nebo 9,787 GB
> (PartitionMagic), coz je podle me v poradku, v BIOSU (AMIBIOS v.
> 1.00.02.CB0H)

Asi by neskodil upgrade na 1.00.04.CB0H (je na seznamu potrebnych
upgrade Vobisu) nebo ma 1.00.06.CB0
http://support.intel.com/support/motherboards/desktop/advancedEV/10006CB0.htm
od Intela. Jak na to je popsano
http://www.ping.be/bios/HTML1/faq.html#q23

Ovsem ani nejnovejsi BIOS nepodporuje primo vic ne 8 GB.

Jak na velke disky je popsano v
http://www.linuxdoc.org/HOWTO/Large-Disk-HOWTO.html

muzu nastavit Normal CHS, Extended CHS, Local Block Addr.
> [...]
> spravne a precetl pak boot sektor, protoze kdyz zapomenu prenastavit
> disky v biosu, tak mi pak neprecte boot sector na starym disku, takze
> musim bios prenastavit na previous settings a restartovat. Rad bych uz
> ho nejak zprovoznil, protoze na ten starej disk uz mi ceka jeden clovek
> a taky bych rad butoval pomoci lila, protoze tam mam jeste FreeBSD a
> nemuzu se na nej dostat, nebo se zase nedostanu na linux, protoze
> FreeBSD pouziva jiny deleni disku a kdyz nastavim oddil s BSD jako
> aktivni, tak butuje rovnou z BSD partisne.

No a jaky je tedy soucasny stav? Co Vam funguje a co ne?

Zrejme bude jedinym resenim nastavit v BIOSu jen tech 8G a nechat na
Linuxu, aby prisel na to, ze je to 10G - to uz Vam fungovalo, ne? Pokud
preferujete geometrii 19884/16/63, tak ji muzete rict kernelu pomoci
hda=cyls,heads,secs.

Zdravi

Petr Soucek