Redhat 6.1cz

Alexandr Malusek malusek na hroch.ujf.cas.cz
Pondělí Prosinec 20 11:24:54 CET 1999

sert na email.cz writes:

> No ale mne NT nezajimaji. V zivote bych je nepouzival pro pripojovano do
> Internetu. Vlastne ani Linux. Ten je opravdu dobry jenom na Internetovy
> server. Ale pro bezneho domaciho uzivatele, ktery chce Internet jenom
> konzumovat...fuj...i kdyz je zadarmo. Zlaty wokna.

Zkuste se napriklad zamyslet nad tim, proc uzivatele MS-Win95/98 musi
odvirovavat sve pocitace, proc jim hrozi nebezpeci, ze prijdou o
vsechna sva data, kdyz v IE kliknou na zakerny link, kdyz otevrou z
Internetu stazeny dokument v MS-Wordu, Excelu, ... Proc je vhodne po
case udelat reinstalaci MS-Win95/98, aby se udelal poradek v
registrech, a aby se vymazaly soubory u kterych nemate sanci zjistit,
ktere nepouzivane aplikaci patri ...

Kdyz se nad tim zamyslite, zjistite, ze MS-Win95/98 schazi koncepce
bezpecnostni politiky a kvalitni nastroje pro instalovani a
odinstalovani SW, coz jsou u operacniho systemu zcela zasadni
nedostatky.

Z techto (a nejen techto) duvodu jsou Win95/98 velmi spatny operacni
system. Ostatne v puvodnich planech Microsoftu Win98 vubec nebyly - v
soucasnosti se mel pouzivat OS zalozeny na jadre WinNT. MS si je velmi
spatne koncepce Win95/98 vedom, nicmene z financnich duvodu stale
pouziva svuj osvedceny postup: Zakoupi-li uzivatel spatny OS, urcite
po case zakoupi i upgrade.

Jinak ale souhlasim s tim, ze pro "konzumni" pristup k Internetu je
vhodne uplne jine zarizeni, nez PC.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR