Thread-safe funkce v glibc

Cejka Rudolf cejkar na kazi.dcse.fee.vutbr.cz
Úterý Prosinec 21 12:11:12 CET 1999

Karel Zak - Zakkr <zakkr na zf.jcu.cz> wrote:
>  Myslim, ze kazdy kdo se pokusi napsat neco v threadech a to same i ve fork
> verzi tak prijde na to proc jsou thready prijemne (az na to ladeni). Nemusi
> jit jen o rychlost, ale (IMHO hlavne) o praci se sdilenou pameti. Prace s
> IPC je prece jen o trochu silenejsi a mozna, ze to da kernelu i vice prace
> nez thready.

;-)

A ja zase myslim, ze kazdy kdo pak musi takove programy opravovat, tak
prijde na to, proc thready dokazou byt peknou pohromou. Pani "programatori"
si totiz casto mysli, ze kdyz programuji ve vlaknech, tak se mohou na IPC
a mezivlaknove synchronizace vykaslat, takze na jednoprocesorovem stroji
jim to "funguje", ale na viceprocesorovem stroji s OS, ktery ma vlakna
skutecne kompletne doresena az na nejnizsi urovni v jadre, jim program
bude obcas padat - a to jsou prave ty nejhorsi chyby. A jeste kdyz
se nekdo zacne ohanet "... ale na Linuxu mi to funguje", tak to uz je
pak skutecne velke nestesti. Ony totiz zas az tak moc dramaticke
rozdily mezi fork() se sdilenou pameti proti vlaknum nejsou.

--
Rudolf Cejka   (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science