Thread-safe funkce v glibc

Karel Zak - Zakkr zakkr na zf.jcu.cz
Úterý Prosinec 21 11:33:24 CET 1999

On Tue, 21 Dec 1999, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> [...]

 Myslim, ze kazdy kdo se pokusi napsat neco v threadech a to same i ve fork
verzi tak prijde na to proc jsou thready prijemne (az na to ladeni). Nemusi
jit jen o rychlost, ale (IMHO hlavne) o praci se sdilenou pameti. Prace s
IPC je prece jen o trochu silenejsi a mozna, ze to da kernelu i vice prace
nez thready.

Mozna by to, ale byl jabko-hruskovy test :-)

> 	Ja take... - se zajmem jsem sledoval debatu napr. v jedne konferenci o
> PostgreSQL, kde se nekdo otazal, proc PgSQL stale pouziva forkovani a ne
> vlakna... - debata velice zajimava... Zaverem bylo shrnuto asi toliko,
> ze je velice obtizne napsat robustniho klienta a nez aby lehal cely

To je ten dulezity bod. Stabilita. Threadova aplikace musi byt opravdu hodne
dobre napsana. Nejsem si jist jak moc todle bude platit o modulech Apache.

U toho PgSQL je to o to zretelnejsi, ze psani modulu,funkci je tam naprosto
bezne a zaroven stabilita je to nejdulezitejsi. Bylo by silene pokud by
spatne napsana funkce uzivatele poslala do "pryc" cely server a to i casti
pracujici zrovna nad jinou DB. (Ale dovodu je u PgSQL asi i daleko vice.)

							Karel