RedHat 6.1cz

Pavel Kodytek p.kodytek na volny.cz
Úterý Prosinec 21 01:51:55 CET 1999

<sert na email.cz> píše v diskusním
příspěvku:99121819110600.23434 na tajfun.atc.cz...
> Dobry den,
>
> Chtel bych se podelit s Linuxovou verejnosti o moje zkusenosti s
distribuci
> Linuxu Redhat 6.1cz. Uz ta dve pismenka "cz" jsou zajimava. Koupite-li si
> Windows 98cz, muzete si byt jisti dokanalou lokalizaci.

Napriklad ve %Windir% :

clspack.exe, IEXTRACT.EXE, PROTMAN.EXE a jiné

> programy typu fdisk, s vami komunikuji Cesky. Napr. behem instalace
> Redhat 6.1"cz" jsem se setkal s oknem, kde nadpis byl Cesky a text v nem
> anglicky. Ja bych to dokonce oznacil za klamavou reklamu.

A nebo taky mam doma jednu kopii W98CZ, kde napoveda je zcela anglicka !!!

> Tento typ instalace provede mnoho veci automaticky.
> Vytvori:
> - 64MB odkladaci diskovy oddil
> - 16MB diskovy oddil mountovany jako /boot
> - co nejvetsi diskovy oddil mountovany jako /, kde bude Red Hat Linux
>   nainstalovan.

Az tohle dokázou Windows, to se to bude instalovat.
Schvalne: jestli ti bootuje PC z CD-Rom, tak fdiskem (z ceskym kecanim)
odstran vsechny diskove oddily a zasun CD s Windows - nainstalujes nebo
nenainstalujes (rozumej  AUTOMATICKY) no a pak (kdyby ti to neslo) zasun CD
s Linuxem - nainstalujes nebo nenainstalujes (rozumej  AUTOMATICKY).

> Instalator by mel mit k dispozici alespon 600 MB, aby mohl provest
> instalaci
> typu Workstation". Konec citatu z teto "knihy".

A to je moc??? Vzdit ja mam na Win98 nainstalovany jen nic moc a 436 MB je v
haji, a to tam mam vlastne jen podpurny software pro hardware, a software na
udrzbu systemu.

V druhem systemu W98 je to uz 560 MB a tam jsou taky jen "drobnosti"

> Zda se Vam to neuveritelne? Ale to jesne neni vubec jiste ze Vam nektere
> aplikace budou fungovat. Ctete dal...

Treba ve %windir%\GENERAL.TXT

> Na strane 23 je psano toto. Cituji:
> "To, ze Linux ma vynikajici system spravy pameti, jeste neznamena, ze
> aplikace budou mit stejny trend v jejim pouzivani. Pri nedostatku pameti
> jsou aplikace pomalejsi ci dokonce obcas kolabuji. Kupodivu server nama
> takovou spotrebu pameti jako desktop, nebot napriklad Netscape spousteny
> z KDE ve spolupraci s GIMPem dokaze zabrat i 500 MB!!! virtualni operacni
> pameti(samozrejme to neni pravidlo)". Konec citatu.
> Hmm kdyz to neni pravidlo, tak je to vyjimka, ktera toto pravidlo
> potvrzuje.

Ale alespon se nezhroutí, kdyz se swap dostane nad 120 MB. Jo kdyby tohle
windows umely, to by bylo zradlo. Ale snad by i stacilo, abych je nemusel
restartovat, kdyz uz je zavarim otrvrenim cca 15 oken, posty a prekliknu z
jedne news skupiny do druhe nekolikrat po sobe (pokud cita tak 15 - 20 tisic
prispevku)

no a nebo taky:
Mne zase neni jasny, proc mam swap 68MB po nastartovani systemu (a obsazenou
64 MB RAM), kdyz sem jeste vlastne nic nespustil. Kdyz spustim Linux se
spustou uloh, ktere naskakuji pri startu, tak se mi ani cela RAM nepouzije.
A ted babo rad.

> Co nam doporucuji? Opet strana 23. Cituji:
> "Snazte se vysetrit si misto na odkladaci prostor pokud mozno co nejvetsi.
> Jadra Linuxu 2.2 jiz nemaji limit 128 MB pro odkladaci oddil, a tak
> strankovaci oddil na disku o velikosti 256 MB je spolu s 64 MB operacni
> pameti vynikajici kombinace pro provozovani temer cehokoli na Linuxu."
> Konec citatu.

Ale _ provozovani "temer cehokoli" - o tom si Windows muzou nechat jenom
zdat.
(urcite nemas W98, Office2000 a IE5.0 - to bys totiz na 540Mb HDD nenacpal
"Full")
A asi by sis taky moc nevychutnal "rychlost", s kterou by Win jely.

> Ja proti Linuxu nic nemam. Ale co mam delat? Mam hardwer Pentium 100MHz,
> 16 MB Ram, pevny disk 540 MB a Netscape v KDE pouze spustim. Ale pracovat
> se v tom nada. Takze se vlastne nic neusetri, protoze koupit novy hardwer
> stoji take par tisic. Ale Windows jdou na tomto hardweru dobre.

Tak si zkus nainstalovat Win98 a zazaplatovat ho IE5.0 vcetne vsech updatu
ktere z internetu stahnes a jeste to vylepsi s Office 2000 (ten ti taky
opravy nejake chyby ve Win98) a uvidis, ze ti Win taky nic moc nepojedou na
tomhle hardware. Po techto upravach budes myt asi tak nejnovejsi software
typu Windows, kterej je k mani (obdobne jako Linux 6.1)(misto si odmysli -
Linux taky celej nenainstalujes na 540MB).

Pak se jeste mrkni, co vsechno si nainstalujes s Linuxem a co s Windows
(pocet aplikaci)

Mimochodem: Pravdepodobne mas Win95 (nezminil ses o sve verzi), takze mas
system starej asi 4 roky. Pokud bys vzal Linux, kterej by byl starej 4 roky,
tak by ti jel dost svizne taky.

Nezatracuju zcela Windows, protoze na Linuxu jsem se jeste nestacil naucit
vlastne nic - mam za sebou prozatin jen cca 30 instalaci. Windows ovladam
dost dobre, ale musel jsem si ho instalovat asi 500 krat.

A jeste jedna perlicka. Pokud by sis koupil jeste jeden HDD a novou desku,
ktera umi bootovat i z vice disku (prepina se to v BIOSu), a instaloval by
sis druhej system, tak ti z puvodniho systemu natahne vselijake chyby,
prestoze instalujes "nacisto" - tohle ti Linux neudela.

> Nechci nikomu nutit svuj nazor, ale tohle jsou jenom fakta.

Ja taky ne, ale tohle jsou fakta, ktera znam ja (a to nejsou vsechny)

No nic, uz nebudu provokovat., snad jen jeste toto:
Kdyz si nainstaluju Windows (je v podstate jedno ktere) - proc si je musim
konfigurovat do zakladni konfigurace tak, aby byly schopne dat to, co
opravdu dokazou ze sebe vymacknout.

--
S pozdravem

             Pavel Kodýtek (Kodytek)

p.kodytek na volny.cz
ICQ: 30759319
Brno
Czech republic

   for choice accept charset:
ISO-8859-2; ISO-8859-1; windows-1250; UTF-8; UTF-7; etc.

________________Čeština v  ISO-8859-2 je vítána._______________