Kodovani cestiny

Lub_Lau 11314 na senior.cz
Čtvrtek Prosinec 23 01:08:17 CET 1999

Mame k dispozici tyto kodovani cestiny:
ASCII
ISO-8859-2
Bratri Kamenicti
Cork
CP852
East8
ICL
KOI8-CS
Mac OS Central European
Windows-1250, .....125X
ISO-8859-1 (znakova sada nepouzitelna pro cestinu)
ISO-8859-X (kde X je 1 - 9)
Unicode
a nektera dalsi, ktera jsou s vyse uvedenymi mirne odlisna, popr.
totozna.

Pri prevodech nekterych kodovani mezi sebou jsem se setkal s
pripady neexistence nekterych znaku  do prevedene kodove
stranky, zvlaste se to tyka carovych znaku, ale i problemy s
nekterymi znaky s diakritikou, jako je 'l a ^z, ^s, popr. se vyskytuji
urcite duplicity. Jde mi zvlaste o cestinu a slovenstinu.

Jelikoz se tyto problemy ztraty puvodniho obsahu se mi obcasne
opakuji, potrebuji popis rozdilu znakovych sad (nemyslim tim,
konkretni znakove tabulky prislusnych sad kodovani) zvlaste v
kritickych mistech, kde neexistuje konkretni znak z prevadene
znakove sady.

Nezajimaji mne doporuceni k pouzivani urcite znakove sady, ale
jde mi pouze o konkretni rozdily, ktere v nekterych znakovych
kodovanich nejsou reseny a pri prevodech tam dochazi ke ztrate
informace zvlaste u tech, ktere jsem uvedl vyse.

S pozdravem LLau