DMA rezim u IBM DJNA-371350

Petr Soucek petr na ryston.cz
Čtvrtek Prosinec 23 10:12:03 CET 1999

Michal Krause wrote:

> Nezabralo.

Tedy nepomohlo vypnuti ATA/66? A je skutecne vypnute, kdyz tu utilitu
pustite znovu?

> Ted jsem mirne zmaten. Staci tedy to hdparm -X66 nebo je treba pouzit
> original utilitu od IBM? Zatim se zda, ze hdparm zabral, ale nechci si
> zpusobit zbytecne problemy.

Jde o to, ze musi byt spravne nastaven radic disku i ten disk. Zatim
jste nenapsal, jaky mate radic disku, takze jenom obecne, o co jde.
Pokud mate starsi BIOS, tak nezna mod ATA/66 a domniva se, ze ten disk
umi maximalne MW-DMA2 nebi PIO4. Podle toho take nastavi radic. No a
kdyz zapnete DMA, tak ten disk jede v default rezimu ATA/66 a
pochopitelne to nefunguje. hdparm umi nastavit prikazem -X puze disk, ne
radic. Na hrani si s nekterymi radici, treba PIIX/PIIX3/PIIX4 je sikovny
balik pciutils (ftp://atrey.karlin.mff.cuni.cz/pub/linux/pci/), kde
pomoci lspci a setpci muzete programovat primo radic. Je to ale trochu
riskantni.

Zdravi

Petr Soucek