DMA rezim u IBM DJNA-371350

Michal Krause michal na krause.cz
Čtvrtek Prosinec 23 16:16:06 CET 1999

On 12/23/99 10:12, Petr Soucek wrote:

> Tedy nepomohlo vypnuti ATA/66? A je skutecne vypnute, kdyz tu utilitu
> pustite znovu?

Myslel jsem tu patch. Zrejme ale zabralo pouziti toho -X66, protoze od
te doby DMA zapnou lze a ten disk dava tak 15MB za sekundu.

> Jde o to, ze musi byt spravne nastaven radic disku i ten disk. Zatim
> jste nenapsal, jaky mate radic disku, takze jenom obecne, o co jde.

Mam PIIX4

> Pokud mate starsi BIOS, tak nezna mod ATA/66 a domniva se, ze ten disk
> umi maximalne MW-DMA2 nebi PIO4. Podle toho take nastavi radic. No a
> kdyz zapnete DMA, tak ten disk jede v default rezimu ATA/66 a
> pochopitelne to nefunguje. hdparm umi nastavit prikazem -X puze disk, ne
> radic. Na hrani si s nekterymi radici, treba PIIX/PIIX3/PIIX4 je sikovny
> balik pciutils (ftp://atrey.karlin.mff.cuni.cz/pub/linux/pci/), kde
> pomoci lspci a setpci muzete programovat primo radic. Je to ale trochu
> riskantni.

To riskovat nebudu, nevyznam se v tom. Takze pokud jsem to spravne
pochopil, paklize nyni DMA zapnout jde a hdparm tvrdi, ze disk je v
rezimu UDMA mode 4, je vsechno v poradku? Tedy ze radic je nastaven
spravne?

S pozdravem