DMA rezim u IBM DJNA-371350

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Čtvrtek Prosinec 23 10:05:27 CET 1999

On 22 Dec 1999 22:08:26 +0100, Michal Krause wrote:

: mam tady jeden disk viz %SUBJ a nejde mi na nem nastavit DMA rezim,
: respektive nahodit jde, ale vzapeti zarve a vrati to zase zpet. Hlasky
: jsou nasledujici:

Co je to za board - ako stary a s akym chipsetom?

Tento disk mam a neboli s nim absolutne ziadne problemy
(doska je ale nova).

: Konzultoval jsem to s dodavatelem a ten mi tvrdi, ze tyhle nove disky
: maji defaultne nastaveny rezim UDMA-66,

To je pravda. Ako tu uz ludia pisali, existuje utilitka.

Akym kablom je ten disk pripojeny? Kable pre klasicke IDE
a UDMA-66 sa lisia. Pokial je tam klasicky IDE kabel,
disk by sa o udma-66 ani nemal pokusat. Pokial tam je
UDMA-66 kabel, da sa skusit vymenit ho za klasicky.

: coz starsi board nezvlada

Ono mozno nejde o udma-66, ale o udma ako take.

Ako prvu by som skusil tu utilitku, potom hdparm -d1 -X34
(ale to by uz bola skoda, to je tusim 16 MB/s a ten disk
da viac).

Zdravi
--
				Stano