DMA rezim u IBM DJNA-371350

Michal Krause michal na krause.cz
Čtvrtek Prosinec 23 16:23:28 CET 1999

On 12/23/99 10:05, Stanislav Meduna wrote:

> : mam tady jeden disk viz %SUBJ a nejde mi na nem nastavit DMA rezim,
> : respektive nahodit jde, ale vzapeti zarve a vrati to zase zpet. Hlasky
> : jsou nasledujici:
>
> Co je to za board - ako stary a s akym chipsetom?

Biostar M6TBC PII BX. Radic je PIIX4

> Tento disk mam a neboli s nim absolutne ziadne problemy (doska je ale
> nova).

Tahle je stara uz skoro dva roky.

> : Konzultoval jsem to s dodavatelem a ten mi tvrdi, ze tyhle nove
> disky : maji defaultne nastaveny rezim UDMA-66,
>
> To je pravda. Ako tu uz ludia pisali, existuje utilitka.
>
> Akym kablom je ten disk pripojeny? Kable pre klasicke IDE a UDMA-66 sa
> lisia. Pokial je tam klasicky IDE kabel, disk by sa o udma-66 ani
> nemal pokusat. Pokial tam je UDMA-66 kabel, da sa skusit vymenit ho za
> klasicky.

Je tam obycejny. Netusil jsem, ze je treba jiny kabel. Otazka ale stejne
je, jestli by to board umel.

> : coz starsi board nezvlada
>
> Ono mozno nejde o udma-66, ale o udma ako take.
>
> Ako prvu by som skusil tu utilitku, potom hdparm -d1 -X34 (ale to by
> uz bola skoda, to je tusim 16 MB/s a ten disk da viac).

Jak uz jsem psal, zafungovalo -X66. Jaky je rozdil mezi 34 a 66?

S pozdravem

Co napsat do signatury, aby to nikoho nepohorsilo? Snad jedine nejakou
obecne znamou pravdu. Doufam, ze vsichni vite, ze tucnak je bylozrava ryba.