hda: read_intr: error=...

Zdenek Kabelac kabi na fi.muni.cz
Pondělí Únor 1 12:11:30 CET 1999

Vilem Vychodil wrote:

>         Pekny mrazivy den,
>
> zakoupil jsem IDE HDD Seagate Medalist Pro / 6.5 GB / 7200 ot/min a
> chtel jsem na nej nainstalovat Debian. Rozdeleni partition probehlo bez
> problemu, ale jiz behem formatovani swapky, nativnich partition a posleze
> pri praci s timto diskem se zacaly objevovat nasledujici zpravy:
>
>   hda: read_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
>   hda: read_intr: error=0x04 { DriveStatusError }
>
> FS se sice tvari, ze funguje, ale je hodne poskozeny. Je to chyba disku?
> Nemam bohuzel (bohudik) jiny OS nez Linux (2.0.35), takze nemohu vyloucit
> [...]

Napadaji me dve veci - budto je disk fyzicky vadny - to lze zjistit
tim ze pri mke2fs zapnu kontrolu badblocku na danou partition.

A nebo mate spatne rozpartitionovany disk - to muze vzniknout tim,
ze ignoruje hlasku o nutnosti rebootovani pocitace pri zmene MBR
a jdete vyvaret filesystemy na predtim jinak noformatovanem disku.
Tj. neprve jste to nejak rozdelil - pak jste prebootoval a pak
se provadely zase nejake upravy.

--
     Linux is like a wigwam - no windows, no gates, apache inside!
   Zdenek Kabelac    http://www.fi.muni.cz/~kabi/   kabi na fi.muni.cz