hda: read_intr: error=...

Mira Tempir xtempir na informatics.muni.cz
Pondělí Únor 1 12:53:01 CET 1999

> zakoupil jsem IDE HDD Seagate Medalist Pro / 6.5 GB / 7200 ot/min a
> chtel jsem na nej nainstalovat Debian. Rozdeleni partition probehlo bez
> problemu, ale jiz behem formatovani swapky, nativnich partition a posleze
> pri praci s timto diskem se zacaly objevovat nasledujici zpravy:
>
>   hda: read_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
>   hda: read_intr: error=0x04 { DriveStatusError }
>
> FS se sice tvari, ze funguje, ale je hodne poskozeny. Je to chyba disku?
> Nemam bohuzel (bohudik) jiny OS nez Linux (2.0.35), takze nemohu vyloucit
> [...]

Dobry den,
mozna bych k tomu taky mel co rict.
Shodou okolnosti mam tentyz disk (ale pouze s 5400 rpm), podobne
zpravy se mi
taky zacaly objevovat - podotykam, ze po 4 mesicich bezproblemoveho
provozu.
Filesystem nejevil zadne znamky poskozeni, takze jsem (hlupak) ty
hlasky
ignoroval. Jednoho krasneho dne mi RHLinux po rebootu pri mountovani
disku
vysypal na monitor obsah registru, az jsem si rikal, jestli mi tam
nekdo
nenainstaloval m$ windoze :-)

Nastesti jsem disk odnesl k jinemu pocitaci, kde se mi asi po peti
hodinach
prace podarilo zachranit neco dat. Rootovy FS byl cely v haji, e2fsck
vzdy
hned skoncil s hlaskou "floating point error", vse co zustalo na druhe
partisne bylo navesene na /lost+found

Po mkfs jelo vsechno v pohode, az do te doby nez jsem disk opet strcil
do sveho pocitace, kde se zacaly objevovat chyby na disku jiz
hned po vytvoreni FS. (dalsim checkovanim disku pribyvaly dalsi
chyby...)

Takze po dlouhem testovani byl vysledek: disk je v naprostem poradku,
v jadre
nebyla chyba jak jsem si puvodne myslel, ale pravdepodobne je vadny
IDE radic
na desce (FIC VB-601 BX chipset)

Urcite to pro Vas neni dobra zprava, ale ja bych podeziral HW (mozna i
datove kabely ...)

	Jinak ale pekny den

--
== Mira Tempir <xtempir at fi.muni.cz>