hda: read_intr: error=...

Zdenek Kabelac kabi na fi.muni.cz
Pondělí Únor 1 13:55:19 CET 1999

Mira Tempir wrote:

> Nastesti jsem disk odnesl k jinemu pocitaci, kde se mi asi po peti
> hodinach
> prace podarilo zachranit neco dat. Rootovy FS byl cely v haji, e2fsck
> vzdy
> hned skoncil s hlaskou "floating point error", vse co zustalo na druhe
> partisne bylo navesene na /lost+found
>
> Po mkfs jelo vsechno v pohode, az do te doby nez jsem disk opet strcil
> do sveho pocitace, kde se zacaly objevovat chyby na disku jiz
> hned po vytvoreni FS. (dalsim checkovanim disku pribyvaly dalsi
> chyby...)

> [...]

No mozna by pomohlo se podivat, zda-li je pri zapisu na disk
zapnuto DMA - v linuxovem kernelu je vypsano nekolik chipsetu,
ktere maji chyby a DMA prenos u nich MUSI byt vypnuty.
(prikazem hdparm)

Ale pokud me pamet neklame pak u 2.0 kernelu je DMA prenos stadardne
vypnuty

-
     Linux is like a wigwam - no windows, no gates, apache inside!
   Zdenek Kabelac    http://www.fi.muni.cz/~kabi/   kabi na fi.muni.cz