Standardy klavesnic

Pavel Makovec pavelm na debian.cz
Středa Únor 3 23:47:46 CET 1999

Dobrý večer,

Jaroslav Klaus napsal:
>mohl by mi nekdo sdelit, kde lze najit informace o procesu
>standardizace ceskych klavesnic. Jde mi o:
>1. Seznam pokud mozno _vsech_ klavesnic, ktere s procesu padaji.

Souhrn klávesnic, z nichž se při finalizaci standardů vycházelo:
www.brailcom.cz/~pmakovec/kbd000.htm Sem se snažím čas
od času zařadit nové klávesnice, které neodpovídají standardům.

>2. URL specifikace kazde klavesnice.

Finalizované standardy: www.debian.cz/~pavelm/czkbd/std.htm
Bohužel, ne všechny nově ohlašované implementace klávesnic
odpovídají těmto standardům, takže zde na ně nenajdete odkaz.

>3. Oznaceni zda jde "pouze" o konzolovou klavesnici nebo (i) pro X.

Standardy jsou pro konzoli a pro X, případně i pro další prostředí.
Většina implementací je jen pro konzoli, občas i pro X či emacs.

>4. Kdo je autor.

Autoři standardů i případných implementací jsou vždy uvedeni.

>5. Licence. (Stale mi neni prilis jasne, jakym zpusobem mohu
>   pouzit takovyto standard. Lze na standardy vybec aplikovat GPL?

Z přednášky Matěje Cepla o Linuxové sobotě vyplynulo, že ne:
Mezi občany České republiky nelze používat cizí právní normy.

>   Jak jsem omezen pri licencovani mapy klavesnice pro OS, kterou
>   vytvorim z takovehoto standardu?)

Všechna omezení jsou stanovena autorským zákonem 35/1965 Sb.

S pozdravem,
Pavel Makovec
--
pavelm na debian.cz