bootpc a bootps

Karel Dudasek Karel.Dudasek na vtopu.army.cz
Čtvrtek Únor 4 07:11:08 CET 1999

Jan Polak wrote:
> Upřesnění dotazu:
> mám síť, na které má většína počítačů pevnou IP adresu a
> pár adres je dynamicky přidělovaných (notebooky).
> mám taky databázi HW-adres.
> Můžu nějak zjistit, aniž bych musel kontrolovat dráty,
> kdo posílá ten broadcast na port 68, když HW adresu odesilatele v
> databázi
> nemám?
Kdysi jsem si pro vlastni evidenci zjistoval ethernet adresy
pocitacu v nasi siti.
Pustil jsem ve skriptu 1 ping na IP adresu a pak se kouknul do ARP
tabulky.
A toto jsem mel spusteno ve skriptu pro cely rozsah IP adres v nasi
siti. No a pak jsem to setridil dle IP adres a patricne ucesal.
Prikladam kratky skript.
Nechal jsem ho bezet cronem asi tyden kazdou pulhodinu v pracovni
dobe.
= Karel Dudasek Karel.Dudasek na vtopu.army.cz =
= VTOPU                    Domu:            =
= Cs. odboje               Mirova 812       =
= 518 16 Dobruska          518 01 Dobruska  =
= tel.: +420-443-673693    +420-443-22509   =
= fax:  +420-443-21532                      =