Routed problem

Čtvrtek Únor 4 09:16:02 CET 1999

Dňa St, 03 feb 1999 Robert Follner napísal(a):
>Spatna netmaska samozrejme ovlivni negativne celou radu veci, ale
>mi to padalo i pri spravnem (alespon podle meho pohledu) nastaveni.
>Kdyz nechces pouzit gated, tak proc pouzivas routed? Vetsinou to chodi
Pročo práve routed? Pretože:
-rwxr-xr-x   1 blabla   blabla         527204 Jun 22  1998 gated*
-rwxr-xr-x   1  -||-     -||- :-)      26444  Aug  3  1998 routed*
a to sú ešte stripnuté;)
Ako som v prvom maily spomenul, snažím sa to dostať na jednu disketu,
celý router, používam k tomu LinuxRouter distribúciu
(http://www.linuxrouter.org) a gated sa tam akosi už nevleze;))

Dňa St, 03 feb 1999 Milan Kerslager napísal(a):
>Co vim, routed je obsolete a "heavily coded". Doporucuje se pouzivat
>gated (v 'emulaci' routed).
>Kdyz jsem si s tim hral, routed systemamticky nevyzpytatelne
>odstranoval default route, takze jsem se zamyslel a na zhruba 10
>radcich popisuju staticky routovani a nemam problemy. Ma vubec cenu na
>mensich sitich (tj. v pravomoci 1 Admina) pouzivat dynamicke smerovani?
>Myslim, ze ne....
hmm, ale narážame na jeden problém, a síce že tak ako by staticky bolo
nastavené smerovanie na "mojej" strane, muselo by byť aj na strane
druhej.. Navyše tie siete za routerom používajú C adresy úplne
zbytočne, pretože z nich spotrebujú ani nie polovicu, a to je podľa
administrátora "vyššieho" routera (aj podľa mňa) nezodpovedné mrhanie..
Takže statický routing do tej siete ma ani nenapadlo žiadať;)

Zatiaľ ma napadajú dve možnosti, a síce proxy arp, alebo masquerading..
Tak by som sa zbavil RIP protokolu, ale stratila by sa
"transparentnosť":-( Aby toho nebol dosť, tak potrebujem ešte routovať
aj IPX protokol.. Tak neviem či sa RIPu zbavím;)

S pozdravom a želaním príjemného dňa
--
+ Tibor "FuturE" Pittich |    Email       : Tibor.Pittich na phuture.sk         |