JOKE: Editor registru pro Linux

bravenec na optimit.cz bravenec na optimit.cz
Pátek Únor 5 13:36:21 CET 1999

Oto Buchta wrote:
> No ja se priznam, ze na nejakou podobu registry bych si zvykl velice rad.
> Hlavne v okamziku, kdyz bych je mel stejne jako /proc dostupne pres /registry
> a mohly by si tam programy davat sva nastaveni. Pak by mi bylo jedno, jestli
> vse bezi na Debian, RH, popr. cimkoli jinem, jak jsou udelany soubory v /etc,
> /usr/etc, /usr/local/etc, $HOME/etc, .... Libilo by se mi to jako $ENV, ktere
> jsou ale dost flat, bez jakekoli struktury, ktera by mohla byt zajimava. Navic
> by to melo jednu zasadni vyhodu. Nechodilo by se pro vsechno do filu, ale pri
> [...]
Naprosto souhlasím. Místo hejna nic neříkajících textových souborů,
které
jsou navíc umístěné, kam zrovna autora napadlo, by bylo všechno na
jednom
místě, s kontextovým helpem, jako mají Windows, přehledné, stručné,
perfektní. Například česká klávesnice by byla definována takto:

LocalMachine.CurrentUser.DefaultKeyboardLayout: 0405

a pokud by chtěl někdo klávesnici jinou, docela obyčejně by ho
administrátor
dokopal ke konsoli, ať se přihlásí, a klávesnici mu jednoduše přepsal
(na US):

LocalMachine.CurrentUser.DefaultKeyboardLayout: 0409

Kdyby se zase šibovalo s letním časem, není nic jednoduššího napsat cosi
jako:

LocalMachine.System.Time.Local.DayLightSavingTime: 0x00 0x56 0xa8 0x34
0xbd 0x4a

Popravdě, proměnná TZ (balík ZoneInfo mi přijde jako dosti velký a
nepružný,
nepoužívám to) je dost nešikovná, navíc, kdo by luštil manuál.

Ano, v podstatě se dá říci, že registry, to je můj - v Linuxu bohužel
nedosažitelný - sen.

Petr Bravenec