JOKE: Editor registru pro Linux

Oto Buchta oto_b na jezek.buchtovi.cz
Pondělí Únor 8 10:16:41 CET 1999

Dne Pá, 05 únor 1999 Slavek Banko (axis) napsal(a):
>Sorry, ale stačí mi, když si vzpomenu na situaci, kdy je nutné přeinstalovat
>Win a pak člověk zjistí:
>
>1. že potřebuje něco z registry té předchozí instalace a může se jít klouzat.
>
>2. že musí přeinstalovat i všechny aplikace, neboť ty všechno nastavení
>schovávají někam do registry, místo toho, aby měla každá svůj konfigurační
>soubor, na který by žádná reinstalace systému neměla vliv == nemusely by být
>reinstalovány. To by ale byly úspory času.... (ostatně jen tento týden jsem
>kvůli registry proplýtval cca 5 hodin, které bych s radostí využil jinak).

> [...]
Taky si myslím, že textové soubory jsou to nejlepší, ale mají jednu zásadní
nevýhodu. V každé distribuci jsou jinde, každý program má svoje jinde. Stačí
vzít jako typický příklad bash. /etc/bashrc, $HOME/.bash_profile,
$HOME/.bashrc, /etc/inputrc, $HOME/.inputrc a nevímcoještě. Chci-li zjisit
aktuální nastavení, nezbývá mi stejně nic jiného než set|less. Proto by se mi
mnohem víc líbilo třeba cat /registry/readline/meta nebo cat /registry/paths,
kde by mohly být $PATH, $MODULEPATH, $LIBPATH, ale taky $QTDIR, $KDEDIR .
Takový read-only fs, který by vykuchával $ENV a dělal z něj něco
srozumitelnějšího a přehlednějšího... Možná, že by stačilo udělat, aby se při
otevírání souboru z /registry spustil nějaký skriptík, nevím. Ale rozhodně bych
radši hledal nastavení $BROWSER v nějakém souboru než v proměnných prostředí.
Čistě už jen kvůli filosofii UNIXů, že ze souborů lze vyčíst vše.

Telcontar