JOKE: Editor registru pro Linux

Pavel Janik ml. Pavel.Janik na inet.cz
Pondělí Únor 8 12:59:45 CET 1999

   From: Oto Buchta <oto_b na jezek.buchtovi.cz>
   Date: Mon, 8 Feb 1999 10:16:41 +0100

Ahoj,

   > nevýhodu. V každé distribuci jsou jinde, každý program má svoje
   > jinde. Stačí vzít jako typický příklad bash. /etc/bashrc,
   > $HOME/.bash_profile, $HOME/.bashrc, /etc/inputrc, $HOME/.inputrc
   > a nevímcoještě. Chci-li zjisit

hmm, tak tohle mi připadá přinejměnším podivné. Unixové OS umožňují
každému uživateli (tedy nejen rootovi nebo Administratorovi), ale
doopravdy každému si nastavit vše, co je třeba. Bash je toho nádherným
příkladem - administrátor má na výběr (z výše zmíněných)
např. /etc/bashrc a /etc/inputrc pokud chce mít system-wide
konfiguraci nebo ~root/.bashrc případně ~root/.inputrc, pokud si to
chce nastavit pouze pro sebe. Není to nádhera? Vše je přehledné -
konfigurace per system je v /etc, per user v ~user/.

   > radši hledal nastavení $BROWSER v nějakém souboru než v
   > proměnných prostředí.  Čistě už jen kvůli filosofii UNIXů, že ze
   > souborů lze vyčíst vše.

Přesně tak - stačí vědět, ze kterého. Jak bys věděl, že $BROWSER je
zrovna v /registry/Internet/WWW/Browsing/DefaultBrowser? Myslím, že
tato debata je bezpředmětná - vždy musíš vědět, KDE a CO nastavit. V
registry i v souborech. Raději přemýšlejte nad tím, jak ono hledání
zjednodušit případně odstranit - výsledek této práce bude jistě dobře
oceněn :-)
--
Pavel Janík ml.
Pavel.Janik na inet.cz