[radekm na sco.com: SCO Flash - uvaha o Linuxu]

Cejka Rudolf cejkar na kazi.dcse.fee.vutbr.cz
Pondělí Únor 8 17:50:08 CET 1999

Jan Kasprzak <kas na informatics.muni.cz> wrote:

> 	Ano, toto je myslim jediny problem, ktery Linux (nebo spis jeho
> propagatori) ma. A jeste podrazdenejsich reakci se dockate, kdyz zverejnite
> o Linuxu neco, co neni pravda.

Verim tomu, ze Linux (a jeho propagatori) muze mit problem jen jeden.
Ale existuji uzivatele, kteri maji s Linuxem problemu hned nekolik. :-)

> 	Plati i o Linuxu (myslim tim RedHat Software, Caldera, SuSE atd.).
> Jen nevim, co si mam predstavit pod tou vizi. Tu mozna SCO ma a vyse uvedene
> tri spolecnosti ne :-) Fakt nevim, co to je.

Takze spolecnosti jako RedHat, Caldera, SuSE a spol. mi zodpovi, kdy bude
v Linuxu na Intelu odstranena bariera 2 GB na soubor a 128 MB na swap?
(Nebo pripadne jine dalsi otazky podobneho razeni.)
Ja mel dojem, ze toto je v rukou nezavislych programatoru.

> jak bych napriklad v SCO implementoval tak mocnou directory cache, jako
> ma Linux 2.2.

Snazil jsem se slovu "mocnou" uverit, ale muj pocitac je asi nejaky zaklety.
Pro muj pocitac spis plati "nemocnou". Zopakoval jsem si test s mnoha
vytvorenymi soubory v adresari. Jeho cinnost:

	mkdir tst.dir; cd tst.dir
	touch zzz
	cp zzz zzz.$i			pro $i = <1..10000>
	cd ..
	ls -l tst.dir > /dev/null	opakovano 5krat za sebou
	rm -r tst.dir

Realne (celkove) casy pro "ls -l":

	Linux 2.0.34:	 5.4 s
	Linux 2.2.1:	35.1 s

Test jsem s kazdym jadrem opakoval 2krat za sebou (takze slo o vytvoreni 10000
souboru, jejich zruseni, opetovne vytvoreni 10000 souboru se shodnymi nazvy
a opetovne zruseni). U Linuxu 2.0.34 jsem dostaval stabilni casy okolo 5 s.
U Linuxu 2.2.1 jsem pri druhem opakovani u prvniho "ls -l" dostal cas 6.4 s
a u dalsich uz jen 3.1 s - toto uz vypadalo velmi slibne. Jenze pak jsem
zkusil test zopakovat potreti bez zruseni souboru, restartovat pocitac,
dat si "ls -l" - a opet jsem byl na 35 s. A mohl jsem "ls -l" opakovat
treba desetkrat, ale stale jsem dostaval casy okolo 35 s (systemovy cas
byl vzdy okolo 32 s).

Rudolf Cejka  (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Technical University of Brno, Faculty of El. Engineering and Comp. Science