Dokumentace ke Qmailu

Petr Sretr sretr na datis.cdrail.cz
Pátek Únor 12 08:16:34 CET 1999

Petr Šnajdr wrote:

> No ja celke  rozlisuji mezi FAQ, referencni priruckou a necim jako je tutorial, guide apod.
> coz je to co hledam :-)
>         Nicmene to je  v celku jedno. Mozna spise konkretni problem. Nainstaloval jsem qmail
> z distribuce Debianu.
>         Mam pocit, ze tam ty cesty vypadaji trochu jinak (???) nez je v dokumentaci, ale budiz.
> Nicmene posta odesilat jde, ale nejak zadna neprichazi :-)
>         Netusim kde mizi.  Dokonce ani pokud
> ji poslu na root na localhost nebo jiny user na localhost, nic neprijde  a nic se nevrati.

Zkousel jste treba
telnet localhost 25

Pokud Vam to napise Conection Refused
tak qmail-smtpd neciha na portu 25

Nevim jak je to v debianu ale u redhatu
se po instalaci qmail-u z rpm
musi v inetd.conf odkomentovat radka :

smtp    stream  tcp     nowait  qmaild  /usr/sbin/tcpd /var/qmail/bin/tcp-env /v
ar/qmail/bin/qmail-smtpd

qmail-smtpd se muze spoustet jeste pomoci tcp wrapperu
od autora qmail-u (vse je popsano ve FAQ).

>         Dalsi vec , ale tu mam pocit, ze jsem
> snad nekde zahledl v dokumentaci, jak povolit
> posilani posty pres tento pocitac z jineho (relaying).

To se da  udelat tak ze do
/etc/qmail/control/rcpthosts

napisete domeny pro ktere ma tento
server posilat postu od vsech
serveru.

napr. :
pokus.cz
.pokus.cz
Dovoli vsem postovnim serverum
posilat pres tento postovni
server postu do domeny a subdomeny pokus.cz

Zasilani posty do jinych domen
pro urcite servery se povoli
pro smtp demon spousteny z inetd
takto
do hosts.allow doplnite radek
tcp-env: 1.2.3.4: setenv = RELAYCLIENT

pocitac 1.2.3.4 muze posilat postu do jakekoliv
domeny.

Vse je popsano ve FAQ.