Dokumentace ke Qmailu

Petr Novotny Petr.Novotny na antek.cz
Pátek Únor 12 10:08:03 CET 1999

> No ja celke  rozlisuji mezi FAQ, referencni priruckou a necim jako
> je tutorial, guide apod. coz je to co hledam :-)
>  Nicmene to je  v celku jedno. Mozna spise konkretni problem.
>  Nainstaloval jsem qmail
> z distribuce Debianu.
>  Mam pocit, ze tam ty cesty vypadaji trochu jinak (???) nez je v
>  dokumentaci, ale budiz.

Byt by to nemelo, na to je djb trochu haklivy - ovsem jeho rada
udelat si les symlinku se mi taky moc nelibi :-)

> Nicmene posta odesilat jde, ale nejak zadna neprichazi :-)
>  Netusim kde mizi.

1. Zkuste telnet localhost 25 a poslat si postu
2. Ze stroje nekde jinde zkuste totez
3. Podivejte se do /var/log/maillog, nebo kam to vlastne syslog
posila.

>  Dokonce ani pokud
> ji poslu na root na localhost nebo jiny user na localhost, nic neprijde  a
> nic se nevrati.

Pokud by se vracela, vracela by se asi po tydnu...

>  Dalsi vec , ale tu mam pocit, ze jsem
> snad nekde zahledl v dokumentaci, jak povolit
> posilani posty pres tento pocitac z jineho (relaying).

1. Odstranite-li /var/qmail/control/rcpthosts, vas pocitac je
open-relay.
2. Povoleni relayovani z konkretni(ch) IP adres(y) viz FAQ 5.4
3. Povoleni relayovani z predem neznamych adres je trochu DIY, ale
treba smtp-after-pop na www.qmail.org je docela slusny zpusob.
--
Petr Novotny, ANTEK CS
Petr.Novotny na antek.cz