Popletene locales (cestina & X & KDE)

Jindra Vavruska jindra na vavruska.cz
Sobota Únor 13 06:48:44 CET 1999

Ahoj,

mam nainstalovany RH5.1 s KDE, vse z bezne dostupneho CD s tucnakem.

Behem zdejsi diskuse o rozchozeni cestiny v X/KDE jsem si vsiml, ze mi ruzne
programy (napr. mod_perl) hlasi problemy s locale "cs" resp. "cs_CZ". Zjistil
jsem, ze mam v /usr/share/locale tri ruzne adresare: "cs", "cz" a "cs_CZ" a v
nich ruzne veci (vetsinou katalogy v podadresari LC_MESSAGES).

Vsechny soubory jsem nahral do jednoho adresare (cs_CZ.ISO8859-2) a upravil
jsem locale.alias tak, aby "czech", "cs", "cz" a "cs_CZ" byly nahrazeny jmenem
onoho adresare. Prestalo to fungovat. Tak jsem adresar prejmenoval na "cs" a
prislusne upravil locale.alias.

Zmizely vsechny chybove hlasky, ale zato mi v KDE aplikacich (napr.
KMail 0.7.9) prestaly chodit klavesy se znaky s hacky a carkami. Jdou zadat
pomoci mrtvych klaves, ale pokud zmacknu napr. klavesu "4" (c s hackem),
nestane se vubec nic.

V xwpe to chodi normalne, v asWedit 4.0 (staticky linkovany Motif) taky. V
Navigatoru 4.08 to nechodi :-)

Moc mi to zatim nevadi, ale je to zajimave.
--
Jindra Vavruska (OK1FOU)
Linux is good for me